Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Legolas-doktor, UVI och mosterfamiljen....

Av Jenny Landin - 22 september 2013 21:57

Jag var ju då på jourvårdcentralen som jag tidigare nämnt. Nästan en halvtimme efter utsatt tid kommer det en farbror doktor och hämtar mig. Eller farbror förresten, en stilig Legolaskopia fick jag lite smånöjt svansa efter. Väl inne i rummet fick jag beskriva dom symtom jag har och så kollade han på provsvaren. Han sa inledningsvis att det låter som en klassisk UVI dvs urinvägsinfektion och provsvaren underströk den diagnosen. Han sa att det hade inte slagit över på bakterier men den var inte tillräckligt gammal för att få en helt korrekt avläsning på det, tre timmar var tydligen inte nog. Jag frågade vad stickan visade och det var 70 på vita i urinen. Jag bad honom förtydliga lite och då sa han 15 är bra men jag hade ju då 70 vilket är en bra bit därifrån men å andra sidan så kan man ha så mycket som 500 så mina 70 kanske är rätt okej endå.. Så imorgon börjar jag med en penicillinkur.
Han var himla rar den där Legolasdoktorn........

Eftersom jag har moster inom krypavstånd från jouren och abstinensen efter moster har sugit i mig länge så blev det ett besök där. Så härlig känsla att komma till moster. Själv är hon go som få och helt underbart härlig, dessutom är hon grymt klok och sitter inne med mycket vishet och sakkunighet. Och så är hon helt ljuvlig och rejält snäll också. Och min lillkusin är minsann inte så liten längre! Det var en lång gänglig vacker och charmerande ung dam som mötte mig med en stor härlig kram. Hon farcinerar mig oerhört, nyss, precis aldeles nyss typ i förrgår var hon en liten tösabit och nu möter jag en vacker och stilfull stor tjej. Och herrejösses vad den flickan är vacker!! Om några år kommer köerna med friare ringla långa där utanför. En mjuk lugn och behaglig tös som dagen till ära skulle kicka boll. Gammkusinen försökte stila sig med fotbollskunskaper men det sket sig rejält och jag fick krypa till korset och erkänna att jag vet lika lite om fotboll som en karl vet om ögonskugga och kupstorlek :)
Damerna avgick mot rummet för lite fnitter och taktiksnack (tror jag) och moster och jag slog oss ner i soffan. Moster är genuint snäll och omtänksam och hon bryr sig och jag slås av olikheten mellan henne och hennes syster tillika min mor. Min mor är inte direkt den som spontant ger en en kram eller sitter och snackar livets djupa. Dom är som från olika universum och när jag umgåtts med moster en stund står jag återigen inför tanken och den stora frågan - kan dessa två så oerhört olika kvinnor verkligen vara systrar????
Det blev sedermera god mat och ytterligare härligt samspråk innan det blev gemensam avfärd för oss båda. Moster gjorde mig sällskap hela vägen till kyrkan för att sen fortsätta sin färd mot Julias fotbollsmatch. Jag är rädd om dom, tycker mycket om dom alla tre och är tacksam för den tid dom delar med mig ?

Jag har en känsla av och tror att det blir en kanonbra vecka, jag är full av tillförsikt och vet att det kommer bli en av de bästa. Ja förresten kan det bli annat, det står ju möblera om på schemat :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards