Alla inlägg den 13 september 2013

Av Jenny Landin - 13 september 2013 14:03

Ja det hinner inte bli så mycket skrivet innan denna 2000-talsgrunka gör sitt århundrade sällskap och lämnar mig kvar på 1800-talets Slow River.
Det pratas om att indianerna vill göra uppror och om en vaccinering mot en hiskeligt sjukdom inte gick helt enligt planerna och för att inte tala om det försvunna guldet. Jag är i ekonomiska trångmål efter att ha lånat av helt fel person. Min syster Rut gör vad hon kan för sin förtappade syster och någon form av byggnadsverk dyker upp på henne och hennes man Doc McEvans gård. Jag har tagit arbete på saloonen och barberaren har en hemlighet som jag hemskt gärna vill klämma honom på...
Som sagt skumt spel i Slow River...

Jag har riktigt bra kläder och har nu också fått tag i en westernhatt vilket är grädden på moset och jag är synnerligen nöjd. Vädret är väldigt angenämt och solen skiner från klarblå himmel. Imorse var vädret sisådär med tung fuktig luft och en gråkall atmosfär. Än har inte alla deltagare dykt upp men en hel del är här. Vi anlände i sena natten efter ett snurr med google maps men till slut så. Idag har största problemet varit att få fjutt på elden för matlagningen, jag tror vi höll på i ca 3 timmar.
Det känns lite pirrigt och läskigt med lajvande som jag inte gjort på 5 år och en massa nya människor och olika inslag i helgens spel.
Jag sover på pigvinden med de andra saloonsflickorna. Jag misstänker att det kommer frysas en hel del i natt då huset är isolerings och värmemässigt som ett vindskydd och om natten ligger graderna runt 10 grader.

Nu ska jag avgå för lite span i byn.....

Ovido - Quiz & Flashcards