Alla inlägg den 7 september 2013

Av Jenny Landin - 7 september 2013 19:13

Ja och med låg profil så syftar jag på humöret. Kunde man mäta humöret i temperatur så sjönk just sommarvärmen till betydligt kyligare temperatur, snarare kryp in under duntäcketkallt. Vad denna rutchkanefärd ner till fryspunkt beror på har jag ingen aning om. Är det månne någon som jiddrar med humörtermostaten, den ska få sig en omgång av min näve kan jag tala om. Sommarvärmehumör är att föredra och vadan denna dipp vet jag inte.
Jag var glad och tillfreds och joddlade glatt mig fram som vanligt. Men så började det med att jag kände mig hemskt ful, håret såg hemskt ut och fejset såg ut som hej kom och hjälp mig. Gick en kisserunda med doggarna och kommer in och befinner mig på botten. Suck, kanske en dusch hjälper tänkte jag och under överinseende av Milou och Lukas så försökte jag duscha bort det fula träliga humöret. Men ack vad jag bedrog mig, kommer ut som ett åskmoln, alltså inte beredd att riva av en ramsa och klappa på nån utan allting kändes tråkigt tungt och ledsamt.
Ligger och gosar prinsarna och skriver blogg, försöker komma på hur jag ska rycka upp mig, vad gör jag vem ringer jag??
Jag borde städa, kan ju börja med det, eller ska jag ringa en vän, använda en livlina låter bäst så får det bli och sen städa för nu är det tillställt här. Det håller på att födas en pedant i mig tror jag och det är bra, har väntat länge på det.
Jag fick just en hälsning av mindre angenämt slag från nån av mina fyrfota gäster - det stinker hundprutt här. Hmm, är det det som är kärlek tro...........
Nä fasiken sätt fart på dököttet nu kvinna och gör nåt!!
Over and inside out

Ovido - Quiz & Flashcards