Alla inlägg den 9 september 2013

Av Jenny Landin - 9 september 2013 21:58

Men det är ju så ju, dricker som sju kameler. Drämmer i mig en halvliter vatten vid uppstigandet. Går på toa, tar sen den kvarvarande litern citronvatten, fyller upp en flaska till och lägger i frysen på snabbkylning och går och gör resterande morgonsysslor. Flaskan hinner knappt bli sådär isigt god som jag vill ha det för då är jag på't igen. Så minst två flaskor går åt bara på morgonen förmiddagen.

Men förutom vätska finns ju såklart annat i mitt liv. Imorse var det en Peter här, as usual på måndagar. Det blev en tur till CityGross som vanligt på måndagar, eller ja dom flesta i alla fall. Men denna måndag låg fokus på att dom sålde stora flaskor med Ramlösa för beundransvärda fem riksdaler så konstigt vore det och den törstige och småsnåle kamelen vaknade i mig. Så det blev tre flaskor varav merparten är nu uppdrucken och utslussad. Blev en del annat bra också, han är bra den där Peter, en himla stabil karl som håller i alla lägen och har en varm och hjärtlig attityd med en rejäl gnutta humor och hans tokroliga skratt.
Sen skulle jag vara hemma till ett visst klockslag för ett byte skulle genomföras men personen dök aldrig upp utan en timme efter avtalad tid hörde hon av sig och sa oops det sket sig visst. Ja ja sånt händer.
Sen skulle ytterligare affär genomföras och denna gång en mycket lyckad sådan. Jag erhöll en fin stor kasse med underbara kläder. Jag var sååå nöjd :)
Fick också tag i vårdcentralen och medicinmottagning 1 så imorgon ska tyroideaprover och b-glukos tas på kemlab. Och för de oinvigda man ska kolla mitt blodsocker och hur min sköldskörtel mår ;)
Jag har även en tid på ögonmottagningen imorgon. Det blev så bra för jag har letat efter kallelsen i evigheter för att se när jag skulle vara där och idag får jag ett sms där det står att imorgon kl 12:30 har jag tid på ögon, tack landstinget för de geniala smspåminnelserna ni kör med.

Ja just det, har varit hos min goa Malin ikväll också. Hann även se till min bror och hans familj som idag var sjuka, ja utom lilltjejen som skuttade glatt omkring och delade med sig av sin syn på världen. Och det var så himla kul för hon fattade verkligen tycke för Malin. När vi gick in för att se hur dom hade det så sa Vilda hela tiden ta av dig jackan Malin.
Det var så roligt att träffa Malin igen, hon är så go. Dagen till ära hade jag förberett ett paket till fröken och tillhörande kort. Det föll väl ut med de örngott jag hittat åt henne, det var visst sämre bevänt med den varan, bristvara till och med. Underbara tjej, så fin, vill att hon ska må bäst och ha det prima ?

Återigen hemma så passade jag på att ta sista slatten på en obemannad tvättid och tvätta upp de kläder Malin efterskänkt från en leverans hon fått men inte önskat behålla och som jag uppmanades att skicka vidare till väl vald person.

Men nu kluckar det i öronen och skvalpar innanför pannbenet så all Ramlösa har tagit ut sin rätt. Innan jag får vågor i håret och vatten i knäna så ska jag fly till facilitetsinrättningen och därefter krypa ner mellan mina lakan för att dra några timmerstockar eller så.

God natt

Ovido - Quiz & Flashcards