Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

Lite skrivet...

Av Jenny Landin - 6 mars 2015 14:07

Men dåså, då blev det ju utrymme för lite verbala utsvävningar i skriftform, det var inte fel, det hinns ju sällan med nu för tiden.

Dagen hittills dårå. Först upp och stå tidigare än själva tuppen eftersom jag hade möte med Ann och Jocke på Arbetslivsresurs kl 8:30. Och vad beträffar lokaliteten så var det något som gått mig helt förbi, jag var tvärsäker på att det var hos Jocke på Arbetsförmedlingen. Så jag hade spanat in en buss med lagom gott om tid utan att behöva stressa, det var till och med så att jag hann ta en selfie med en ful staty på Järntorget. Men när jag väl kom till arbetsförmedlingen så kom jag inte mycket längre, det var väldigt stängt där. Så det var bara att vända och ringa Ann och undra vart jag skulle vara och såklart så var det ju hos henne mötet var, suck, jag hatar när jag gör fel!! Men jag hade tio minuter på mig att ta mig från Järntorget bort till Conventum och som tur var så stod där en buss inne som det bara var att hoppa på och sen kliva av vid konserthuset och pinna på som sjutton. Jag kom faktiskt bara 3 minuter sent, det var bra ändå för att var sen ;)
Mötet avlöpte bra, bra saker blev sagda även om inga färdiga lösningar presenterades, men dom jobbar vi på...

Sen hem en sväng innan jag skulle vara på USÖ. Jag lämnar några av munkarna från igår till Lena som blev glad för det.
Jag tassar upp på Hudmottt och anmäler mig i kassan men hinner inte särskilt långt innan receptionisten ropar tillbaks mig för det var nåt som inte riktigt stämde. Tiden, det var tiden som inte stämde - jag skulle ha varit där en timme tidigare - vaddå koko man känner sig!! Men det var en flink receptionist som jagar rätt på en ledig sköterska som genast tar sig an mig. Först verkar hon lite hård och kärv men den uppfattningen kunde inte vara mer fel än rätt. Så otroligt skön och underbar människa det var, jag glömde helt att jag stod i ett behandlingsrum på sjukhuset, vi bara garvade en massa och stod där och slängde käft tills det var dags att gå. Och händerna fick MVG för dom hade jag tydligen skött exceptionellt så något bad eller inpackning behövde dom ej.
Så glad i hågen gick jag därifrån :)

Hemma fick det bli lite förtäring då frukosten denna dag upphört att existera dumt nog. Men lunchen smakade bra, en repris på gårdagens fick det bli och det smakade lika bra idag om inte godare.
Jag fick mig en utmaning i skriftform då en icke svensktalande kvinna svarat på min blocketannons och jag suger verkligen på att formulera mig på engelska. Låttexter eller typ dikter funkar men i brevform - uuusch!! Jag får väll se vad hon svarar..

Resterande del av dagen så lyser kreativitetens lampa och det ska pärlas och pillas och så lite städ på det. Det är faktiskt skönt med såna dagar då lite är inbokat då man har mycket tid för sig själv. Men ikväll kommer mina grabbar och ska bo här över natten, då kommer godiset som jag handlade på BraZoo igår mycket väl till pass, jag kommer bli såå populär ha ha.... Det är jag ändå så det var bra med den saken.... :)

Nu tar resten av livet vid så nu måste jag upp ur min sköna kofåtölj och sätta fart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards