Alla inlägg under augusti 2013

Av Jenny Landin - 31 augusti 2013 09:24

Som rubriken lyder så är är just nu livet förträffligt. Mår som en prinsessa här på Tisarstrands camping. Jag har börjat arbetsdagen med världens bästa Bengt Öhlund här på campingen, skönare snubbe får man leta länge efter, jag kommer att dela sysslor med den mannen denna dag ända fram till maskeraden ikväll. Det ska verkligen bli superkul, det är så jädra skoj att få klä ut sig och spexa. Men vad jag skall vara förtäljer inte historien ;)
Det kommer lite ugnsrengöring imellanåt så detta inlägg tar sin tid att författa. Men jag antar att denna dag innehåller lite toastäd, städ och lite annan städ - precis som det ska vara, man har ju faktiskt nytta av kunskaperna från städföretaget. Sen hoppas jag att jag får organisera nåt idag för det älskar jag. Det är så kul med alla härliga gäster här på campingen, kul att få användning av sina skills på det sociala planet ;)
Mår ljuvligt, går inte att sticka under stol med. Ja eller jo, smaken i munnen är väll inte alltigenom underbar men vad är väll det när allting kommer kring.
Nu ska jag ta mig an ungsluckan med liv och lust :)

[Bild]

Av Jenny Landin - 17 augusti 2013 11:47

Jag blev upphämtad igår av två av mina mest äldsta och mest älskade vänner, Desirée och Dennis, ja och så var det ju en liten prinsessa med i bilen också ej att förglömma. Sen blev det mys i Kumlas finaste lägenhet med några av dom bästa. Saknaden var stor då jag inte varit här sen snön fortfarande höll ett krampaktigt grepp om mellanSverige. Först skulle det bli skrot av hundratals burkar som jag Astrid och Patrik försåg en pantomat med så den blev mätt. Sen lite senare blev det god köttfärssås och makaroner. Efter det serverades en mycket suspekt film som jag ställer mig aningens tveksam till då innehållet borde vara lite mindre rikt på svordomar och ekivoka ord.
Timmen hann bli sen innan ögonen föll ihop för natten. Men den soffan kan jag säga sov jag riktigt gott i. Jag måste ha drömt om något outstanding läckert för spår av dregel fanns i området kring brödhålet. Jag sitter fortfarande och spärrar upp min trut som om jag skulle svälja en tunna lite då och då eftersom gäsparna inte vill sluta besöka munområdet.
Vad dagen har att erbjuda vet jag inte mer än att den vigd för att vara i Kumla med mina fina.
Jag är nöjd, så himla nöjd. Helgen känns bra och veckan innehåller både det ena och andra som gör att jag har en god känsla inför den kommande veckan. Jag ska bland annat till DBT-enheten för första bedömning och att få en stadigvarande kontakt med en terapeut i dagens läge kunde ju inte bli mer rätt.
Dessutom har jag pratat med Kerstin på syncentralen och det blir nya glasögon - yeay!! :) Skitkul att få välja ut nya bågar, är det nåt som är svinkul så är det att få välja och vraka bland bågar som sen ska pryda min snok för ett bra tag framöver. Är man så synsvag så man är tvungen att ha glasögon jämt så är det ett viktigt smycke som ska väljas med omsorg.
Nej nu är det dags att avgå mot dagens äventyr :)

Av Jenny Landin - 14 augusti 2013 22:20

Jag tänker mig detta som en förlängning på min förra blogg. Den ska vara mer positiv och vuxen, innehålla livet och inte så mycket dess baksida. Ärligt och uppriktigt ska det vara tänker jag, det ska vara jag. Den förra bloggen var jag inte skapare till utan bara skribent och det vill jag ändra på nu genom att från skratch sitta vid spakarna. Jag har mitt speciella sätt att uttrycka mig på och ibland är det något man behöver vänja sig vid.Men nu börjar både Ipadens batteri och mitt tryta så nattning är vad som återstår.Sov gott eller om det är god morgon när detta läses hur som helst må fint och på återseende

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards