Direktlänk till inlägg 30 november 2014

En titt bakåt......blir man någonsin helt fri????

Av Jenny Landin - 30 november 2014 00:15

En titt på något som inte är mitt....eller är det kanske det...blir man någonsin helt fri..

Kvällsmedicinen har inte gjort sitt så det blir att surfa runt på internet. Först Facebook sen Instagram och så Aftonbladet och sist Youtube. Alla dessa sidor var på sätt och vis kopplade till varandra så från den ena till den andra.. Men på Tuben var det nåt som distraherade efter att det som skulle ses var sett. Ett villospår... Det ledde mig in på en gammal van stig som jag helt ärligt trott var borta sen ett tag tilllbaka, jag vill tillkänna mig som frisk i det avseendet...
Precis som då får den första lilla gnuttan fäste fortare en än myggfis som sedan leder vidare in på ett spår som är jävligt svårt att ta sig ur och som bara leder in på nytt, det är rena dominoeffekten.
Jag vill inte vara här!!!! Eller.....vill jag det.....kanske.....bara lite.....
Flashbacks från åren som gått och tiden på avdelningen och på Ebg. Nu är det kört, kan inte hejda det, vill inte se mer men VILL VILL VILL.....eller nää...va faan....ta bort!!! Och inuti är en lögnaktig djävul som vill förblinda mig, villa in mig på dom gamla välkända vägarna igen.....NEJ, jag ska INTE dit igen.

STOPP!!!
Drar i handbromsen, hör gnisslet från dom gamla vagnarna fulla i skit från förr, du skulle bara våga tippa den skiten här, du skulle bara.....

Någonting luktar jäkligt illa. Är det mitt fina galleri där alla ska tro och förstå att det är bara bra, jag mår bra....eller är det just den lögnen som stinker skit??

Faktum!!
Jag har lagt matproblemen bakom mig, gått vidare, fortsatt utan dom, äter gott allt som oftast. Jag har till och med lyckas med det gedigna uppdraget att avveckla vågen - yeay duktiga mig... :/ Jag finner mig i hur jag ser ut och är, äter på....osv

Men inom mig känner jag en distinkt lukt av förruttnelse, det luktar skit rent ut sagt. Det är inte det gamla matmonstret som ruttnar utan lögnen om att han är död. Den jäveln väntar bara på att slå till igen.... Jag inser att jag är inte frisk utan skiten har bara tagit paus och inväntar rätt tillfälle när jag inte är fullkomligt allert för då placerat han sitt frö och under tiden som jag inte märker det så vattnar han tills hela jag är full i den skit som kommer med att hans frö gror och växer sig starkare och tar över igen.

Men då, det är ju bara att sluta titta på sån skit dårå!! Vad är det som är så svårt med att bara stänga av??
Det svåra är att jag aldrig stängde dörren helt...

Jag saknar vissa saker med det. Att kunna minska i storlekar. Att kunna ha vissa kläder jag aldrig kan ha annars. Att kunna räkna neråt på vågen. Att dagligen tävla mot mig själv och nästan jämt vinna. Att allt blir (inbillar jag mig) lättare när man är smal. Positiva kommentarer om att jag gått ner, att förälska sig i siffror som jag annars avskyr, att nå längre, nå dit jag vill, att imponeras av mig själv när jag ätit minimalt och presterat maximalt.

Livet är trevligt som det är, jag behöver inte mer av det där, jag ska ju vara lycklig, jag ska ju börja jobba så smått, men där är maten ett problem, det vore enklare om jag inte åt....
Hamnade jag där igen så skulle allt raseras...,

Vill titta vidare på tuben och på nätet, intresset vaknar och ger mersmak.....
Fan!!!

Jag ska inte, jag vill inte!!! Men hur många läsk har jag druckit egentligen, varför bakade jag den där kladdkakan, och pepparkakorna sen.... Jag har gått upp det har jag. Jag har noterat en dubbelhaka såväl som buk, en ganska stor..
Eller hur är jag egentligen?? Jag kan inte bedöma hur jag ser ut, fet/inte fet???

Måste sova nu, ska upp till kyrkan imorgon, ska jobba i kafeterian. (det passar en flohabba som mig)

Skärpning!!!! Vill inte!!!!

Smal

Smal

Grisfet

Tjockis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards