Alla inlägg den 22 november 2014

Av Jenny Landin - 22 november 2014 00:40

Jag bara måste skriva av mig innan jag däckar, medans jag fortfarande är vaken.
Alltså denna kväll går till historien som den bästa på hela 2000-talet, den slår allt, verkligen allt! Det var en perfekt mix av ooops-moments som ledde till en dunderupplevelse, som senare ledde till ett lååångt förunderligt samtal med en för mig väldigt väldigt viktig person och avslutades magnifikt. Det är helt otroligt, lyckan som är nu är omfångsrik och maximal.

Från början då innan jag somnar och får plattan i nyllet.
Jag satte mig och stickade när jag väl kom hem och efter avslutad måltid, tänkte mig en lugn hemmakväll i soffan. Men någon ville annat! 17:45 får jag ett sms från Elisabet som undrar om jag kommer ikväll. Jag blir helt konfys och undrar vart jag skulle komma. Sen slår det mig att det är ju FL i kyrkan, familjeföreställningen, först tänker jag att nä jag vill vara hemma men sen blir det i alla fall att jag travar ner till KC. Det blev en kväll jag sent skulle glömma kan jag säga. Jag fick träffa Annika och en massa annat härligt folk. Föreställningen trollband mig totalt, den var helt makalös, så otroligt bra!! Det var en duett mot slutet som jag trodde att ska jag dö nån gång så ska jag det nu för såhär nära himlen har jag aldrig varit och så fulländad har jag aldrig känt mig, det var en känsla inte likt någon annan jag någonsin känt. Jag gick ut från föreställningen påfylld och stort lycklig med leende som var från öra till öra.
Utanför så var det liv och rörelse och fikat var i full gång. Det blev till att springa runt och heja, prata och krama alla goa människor. Jag var också tvungen att ösa beröm ur mig likt en tsunami nästan till söta lilla Ester med den gigantiska rösten, hon var ena halvan av duetten som sjöng så det möblerade om på hela insidan, och hon blev jätteglad.
Sedan lite senare så fick jag syn på min älsklingsängel Anni och vrålade på henne medans jag sprang rakt in i hennes famn. Jag tänkte att jag ropar hennes namn så jag inte ooopsar igen och kramar fel. Och det som hände sen är bara ren eufori. Vi stod i jag skojar inte men jag tror säkert över en timme, det måste ha varit nåt sånt för tillslut så höll vi på att bli inlåsta. Och just våran pratdejt är ju precis vad jag önskat mig, att få ägna tid åt Anni och prata och lyssna. När vi nästan blivit inlåsta och dragit och hämtat jackan på varsitt håll, hon på skolan och jag vid hängarna så när jag kom ut så såg jag Johan sitta i bilen. Det blev lite prat innan Anni slöt upp och när hon väl gjorde det så bjöd hon med mig till Max med henne och Johan - alltså det går inte att beskriva den glädjen, tacksamheten och ödmjukheten i det stora i just det.
Så det blev till att hoppa in i deras bil som jag inte tidigare åkt i och styra mot Max vid Behrn Arena. Väl där så slöt vi upp med i stort sett hela FL ensemblen, nästan alla i KC ung var där och det rådde en oerhört god stämning. Och det helt fantastiska med att vara där och då och med just dom var att grupper jag inte varit i tidigare brukar skrämma mig och göra mig obekväm men aldrig inte ens ett dugg i denna grupp. Såå skönt! Vi satt och myste med dom andra och Annie och jag fortsatte att prata. Så ljuvligt allt var, att få prata med älsklingsängeln som jag önskat så och hennes hubbieangel också, och sen denna enorma känslan som var som ett stort bowlingklot laddat med kärlek som rullade runt i hela mitt väsen, att vara innesluten, vara en i gruppen att det faktiskt kan hända, att det är inte bara otäckt. Nät vi drog oss ut mot bilen så ekade alla deras hejdå som glasklockor i vinden, mitt hjärta var alldeles mjukt och varmt av den kärlek dessa människor frambringat under kvällens lopp alla på olika sätt.

En fantastisk afton som har satt spår i min själ för all framtid. Denna kväll kommer bubbla upp i mitt minne lite nu och då likt kolsyran i en lätt skakad burk .
Så värt det, jag är så glad att jag gick dit så det finns inte ord nog att beskriva. En hamburgare har aldrig varit så god som ikväll och glädjen har väll aldrig förr spirat så i mitt hjärta.
Oj oj alltså!! Jag kommer få veva ner mina mungipor bra många hack imorgon bitti för jag kommer att somna som den lyckligaste tjejen i hela Örebro med ett leende från öra till öra.

Men nu sova, jag är en glad en är jag men så otroligt trött också.
Så god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards