Alla inlägg den 25 november 2014

Av Jenny Landin - 25 november 2014 00:09

Kan icke sova, stört omöjligt!! Då blir det att gröpa ur sig i skrift, tråkigt för klockan basunerar redan innan 8-rycket imorgon bitti så det hade varit ultimat om jag hade dragit mina stockar nu och sen ett tag tillbaka. Men så är då inte fallet, och det sägs ju att man inte ska låta solen gå ner över vrede eller man ska inte somna osams - bägge dera ganska omöjligt dels för att solen gick och la sig långt innan bråkerierna tog fart och för det andra så verkar motparten ha lagt på locket och verkar vilja bortse från den vit flagg jag viftar som en liten dåre med för att mäkla fred oss emellan. Det är så grymt onödigt att bråka, det stjäl bars en massa energi av en och gör en sur och grinig och det är ett tillstånd jag icke trivs särskilt bra i.
Om dispyter skulle vara tröttsamma så hade jag sovit som en klappfull fjortis som hittat parentesernas gömma med hembränt och misstagit det för Sprite och pimplat i sig rubbet. (been there done that - smakade bläää)
Nej jag tror snarare på liknelsen att ett dåligt samvete är den sämsta huvudkudden för det gick verkligen inte att få sova ikväll. Nu har jag dock ingen anledning att ha dåligt samvete då jag försökte göra min del för att sluta civiliserat och på god fot, men det var något som mest funkade som envägskommunikation. Men ja ja, hoppas hjärnorna vaknar pigga och nytra och på en helt annan planhalva än där bråk råder för där vill man inte vara med sina medspelare.
Och det är ju inte bara en dispyt heller. Eller en tvåvägs och en annan envägs. I den som är envägs så är det en typ som aldrig kan få nog av att häva ur sig smädelser och surt luktande ruttna kommentarer som hänger ett bra tag som en rejäl snorloska på axeln, något jag försöker att nonchalera men lobban är fan inte fräsch så hur jag än försöker bortse ifrån den så stirrar den på mig i all sin kletighet.
En i min hemgrupp är det som har en förkärlek för att vara just dum med munnen. Jag vet inte om hon känner till hur hennes ord låter i andras öron, eller handlingar som är lika osmidiga som en gravid flodhäst på styltor i ett växthus.
Ja för det är ju såå kul att sitta bredvid henne när hon uttrycker sig typ: ja och så dom som går i terapi för att bli av med nojor och tror det ska hjälpa..
Nr 1. Man går inte i terapi för att "bli av med nojor" och nr 2 så är terapi en behandlingsform som använts läääääänge och i många fall har det varit fruktsamt. Dessutom går forskningen framåt och nya rön kommer som gör terapiformerna mycket bättre inom respektive behandlingsform och det är inget humbug och ruffel och båg vilket hon refererade till. Blir så trött!! Denna kvinna ska alltid uttala sig negativt om saker jag gör eller slå ner på grejer jag säger och verkar tycka att det är helt i sin ordning. Förra veckan på gruppen bjöd hon fikafatet laget runt, bjöd verkligen alla men när hon kom till mig så hoppade hon medvetet över mig och på ett smått fult sätt så alla fick utom jag. Jag sa inget då, hon hade klämt till mig innan så jag var redan lite naggad i kanten om man säger så, däremot gjorde jag en snabb sorti.

Det blir upp tidigt imorgon för det ska göras intrång i mina vener för att kontrollera Litiumkoncentrationen, det var lite för länge sen, ska vara fyra månader imellan men nu har det gått fem och en halv månad så det ska bli intressant att se vad dom kan tänkas ligga på. Jag tror dom är bra, det känns så i alla fall, jag mår ju bra.
Sen imorgon kväll kommer en samling underbara människor hit så får vi se vad som händer då. Lite av en reunion blir det ju då eftersom Ulla-Lena inte varit med i bilden så mycket den senaste tiden. Och dessutom att få samla alla goa människor under mitt tak det känns så roligt. Så imorgon blir det städning efter besöket på kemlab. Det lär iofs gå rätt snabbt eftersom jag dammsög igår och stökigt har jag inte. Jag nojar på att jag inte har så mycket att bjuda på, hmm...kladdkaka eller maränger kanske......om jag ids ;)

Föresten så är det helt "underbart" tunna väggar i mitt hus! Jag vet till exempel att grannen vägg i vägg sover gott nu då jag hör dennes grova snarkningar. Det är feta stockar som dras här bredvid. Jag får väll kontra med lite sömntaleri på skriknivå när väl den där vilsekomne John Blund behagar dyka in.

Nä nu ids jag inte mer!

Min paketgran. Helt säkert inga barr!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards