Alla inlägg den 4 november 2014

Av Jenny Landin - 4 november 2014 23:10

Jag känner för att skriva en skvätt eller två,

Summering av dagen.
Jag hade sovmorgon men vaknade av meddelande på Facebok, alltså sätter jag båda mina grunkor på ljudlös ikväll innan inknoppning. Först skava upp på stan för en dejt med jobb-Ann på Arbetslivsresurs. Det är alltid trivsamt där, hon är så rar.
Däremot så kom det en del frånvaroattacker och jag hade aningens svårt att fokusera på samtalet men det gick iaf bra. Sen hem och borde väll ha gjort lunch men det blev två klämmackor i smörgåsgrillen. Efter två kom en härlig liten varelse vid namn Elisabet H och vi hade en god stund tillsammans, drack te och pratade. Dock blev det inte direkt någon ro då jag hade en orolig tonåring på sms som ville ha sällskap till akuten. Det blev några turer fram och tillbaka och vi hann faktiskt ha trevligt också. Men sen när Elisabet avgick så gjorde även jag det fast ner mot USÖ. Väl där fick vi vända i dörren i princip efter lite tragglande fram och åter. Så tösen åkte hem och så även jag. Jag hann vara hemma en stund innan det var dags för nästa äventyr. Jag hade vunnit en budgivning på fejan och fick 5 kassar kläder för en femtiolapp. Jag möttes av en rar kvinna med två helt bedårande små tjejer som jag bara älskade på stående fot, och sen när dom kastade sig om midjan på.mig och gav mig världens kram så bara smälte jag totalt. Hemfärden med en proppfull blåpåse från Ikea på styret var synnerligen intressant men hem kom jag och fullständigt intakt dessutom.
Det var jättefina kläder och en del kunde jag ha men så blev det en rejäl hög till Malin också som hon får kolla i om hon vill ha.

Två besked idag som jag däremot inte gillar för fem lingon. Det ena att min goa vän mår skräp, hon hade drabbats av nåt mindre behagligt så hon lät som skräp också. Urs hatar när mina vänner mår dåligt.
Sen ett besked som också kändes mycket i hjärtat samt fick mig att hysa agg mot en person likt aldrig någonsin förr. Även där en vän i plågor men också en anledning, en källa som fick mig att bli vansinnig inombords och avskyn bubblade som en välskakad läskedryck. Just den avskyn vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt, acceptera att den finns där typ och då utan att gå lös på något fysiskt.

Under kvällen har grannarna på andra sidan väggen spelat våldsamt hög musik så till slut så härskande jag till och skrev en adekvat och formell lapp där jag upplyste om att dom hörs och då det är vardagskväll och folk ska upp på morgonen så jag bad jag dom därmpa sig och upplyste dom om att störningsjouren är en dyr historia som dom nog inte ville ha besök av. Och då vart det faktiskt tyst därinne. Alltså jag hörde inte ens tvn innan så jösses vad skönt det var när det blev tyst.

Känslomässigt inuti mig så är det ett smärre krig, eller upptakt till känslomässig storm som jag bara kan ta med mig själv. Misstro mig inte nu för jag mår bra och mitt liv är trevligt men det är ändå något som ligger där och trycker, oroar liksom som jag inte kommer åt och ej heller kan prata om. Jag brukar vara öppen med mycket men i detta känner jag mig ensam. Och då medans fienden samlar sina trupper så kan jag bara stå och se på för jag har inget att sätta emot. Det är liksom bara okej låt dom komma då, jag vet inget annat....

Men nu är jag faktiskt sovnödig, trött som ett ägg. Måste upp i rimlig tid för imorgon kommer Bovärden Bengt. Och sen Malin.
Så god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards