Alla inlägg den 12 november 2014

Av Jenny Landin - 12 november 2014 22:03

Åh nu har jag inte skrivit på ett tag känns det som, jag får ta å bättra mig!!
En ytterst behaglig och trevlig dag har jag haft. Jag började dagen med att ligga och halvsova/morna mig en stund men vaknade så till av att telefonen låg och hoppade på sängbordet, det var min lilla goa fina mormor som ringde. Sen blev det bråttom för jag ville inte riktigt säga hur nyvaken jag var, att jag faktiskt inte svängt mina lurviga över sängkanten ännu...så mormor fattade det som att jag var uppe och sa att jag åker härifrån nu och eftersom hon inte längre bor på landet så blev det genast att sätta full snurr på allt här hemma. Det blev snabbsminkning, snabbpåklädning och att duscha hans ej med. Men jag hann faktiskt med några minuters marginal. Jag fick lite dåligt samvete för att mormor skulle behöva ta sig upp för tre jobbiga trappor för att komma till mig, hon pustade och flämtade så när hon kom fram så det värkte i hjärtat på mig.
När mormor precis gått husesyn och satt sig i fåtöljen så ringde Peter från Affektiva mott på USÖ, han undrade om jag kunde tänka mig att föreläsa vid 17:OO, samma dag alltså och jag sa ju såklart ja på en gång för det är ju så himla roligt. Dock kände jag en viss oro med tanke på den extremt korta förberedelsetiden innan, men äsch tänkte jag, det där fixar ju jag.

Så det blev först och främst en tur ut till Gräve för att hämta mormors vinterdäck. Det rullades och kånkades och vi hade det riktigt trevligt och stämningen var god.
Sen for vi tillbaka in till stan och hem till mormors nya bostad, hon har fått det så fint, hon är så värd det. Mormor var på sitt rara och charmerande humöret, så där oerhört snäll och söt och go så man inte kan annat bara älska henne.
Sen fick jag skjuts hem för att sedermera ta mig till USÖ (första besöket) där jag skulle träffa en psykolog vilket gick bra och sen cykla hem igen byta kläder och snofsa till mig så jag såg anständig ut till föreläsningen. Innan föreläsningen så sladdade jag in till fina bästa Hedda på sjukhusfrisören som styrde upp min risbuske till lugg som hängde som en gardin långt ner i ansiktet. Efteråt kände jag mig så fin så tacksamheten var stor.
Sen iväg till Affektiva och möta upp Peter och Anneli som var ansvariga för själva grejen. Den sammanlagda tiden för förberedelse i för den var nog max 20 minuter, oj hur ska det här gå undrade jag.... Men det gick faktiskt, inte direkt superbra, jag var långt ifrån nöjd så perfektionist som jag är. Men jag fick en hög med uppmuntran efteråt samt att jag fick dela ut en del visitkort efteråt och det tycker jag är kul. Det var en rätt tyst grupp människor, det var liksom inte så att frågorna haglade men ändå kändes det på något vis som att dom lyssnade uppmärksamt på det jag sa. Som sagt jag kunde ha gjort det bättre men skit var det inte

Efteråt tittade jag in på sjukhusapoteket för att hämta lite grejor, Duodermplattor bland annat nu när vintern är på ingång och då börjar självsprickesäsongen.
Väl hemma blev det lite fika sedan mitt i alltihopa så fick jag för mig att göra maränger, jag ville testa ugnen vad den går för. Lite dumt kom jag på för nu sitter jag här halvsovandes i väntan på att dom ska bli klara vilket dom inte blir och det suger för jag vill gå och knoppa helst, trött som en Duracellkanin utan Duracell i.

En fantastisk dag går mot sitt slut och jag tror att morgondagen kan bli riktigt bra också :) Men jag längtar till helgen då min goa farsgubbe kommer på besök. Och för att inte tala om den kuliga fredagskvällen då jag ska till Vretstorp och min bästa Emma.

Jag anser mig lyckligt lottad som får ha det så himla bra. Det finns stunder som inte direkt är mums men desto mer uppskattar jag dom härliga stunderna

Ovido - Quiz & Flashcards