Alla inlägg den 21 september 2014

Av Jenny Landin - 21 september 2014 15:39

En helt vanlig söndag, tror jag, eller näää förresten! Idag börjar ju arbetet med att plocka ner mitt hem i lådor för att om en vecka flytta dom lådorna till mitt nya hem. Känns stort. Än så länge är inte papperna påskrivna men ett preliminärt ja finns och besked om att börja fylla kartongerna. Det gick fort till slut, en jädra räser får det bli denna vecka, tur att almanackan inte hunnit bli packad än, jag får fylla den kommande vecka istället - med en massa härlig inredning, möblerande och uppackning :)

Satt i kyrkan idag och såg något oerhört gulligt. Tanterna ojar sig jämt över att musiken har en alldeles för hög volym under inledningen av gudstjänsterna då vi sjunger. Lovsången har så pass hög volym enligt en del tanter så dom måste hålla för öronen vilket jag finner rätt så larvigt.
Men så var det den där lille gossen på raden framför och snett neråt vänster. Han kan väll ha varit en sisådär ett år och var sådär oerhört söt. Där kan man snacka om att ljudet inte var ett problem för honom, ej heller de över 150 personer som stod och sjöng runt omkring honom - nej för han sov! :) Den lille nästan dockliknande söte pojken vilade lugnt och tryggt i sin fars armar och fortsatte med det en bra bit in i gudstjänsten. Såå söt så man går åt! Dagens lilla stora glädjeämne!

Jag har ätit köttsoppa som jag fått till skänks av en fin vän vilket var mycket lägligt då jag lyckats tömma det mesta här hemma och inkomsten ramlar in imorgon. Sånt kan göra en så oändligt tacksam faktiskt, jag blev nästan rörd över hennes generositet. Fick mig goda mackor också, underbara vän! Jag plockade med mig lite äpplen hem från en trädgård som skänkte bort frukt så sen blir det äppelkräm till senare :)

Jag måste verkligen komma på någon form av packschema men det går trögt här hemma. Värmefilten är mysig och så även min sköna soffa....
Nästkommande vecka lär bli intensiv så jag får väll kalla det att jag laddar batterierna och bidar min tid... Fast vad i helsike gör man närmande bidar?? Också ett sånt där skumt ord.... Likaså jag är i faggorna - vad tusan är faggor för nåt??

Nåväl, nu har här bidats klart, Cola skall intas i stärkande syfte inför krafttag med denna packning och allt möjligt annat!

Ovido - Quiz & Flashcards