Alla inlägg den 15 september 2014

Av Jenny Landin - 15 september 2014 22:36

Jag behöver en gurkmacka helt klart! Jag har legat och skrivit ett facebookinlägg om människors vrede, jag infogar det nedan. Ja för det är så mycket vrede överallt och jag är övertygad om att någon eller några kommer bli arga på mig i och med mitt inlägg för det finns så många arga människor och speciellt där.
Annars en rätt god dag. Var ut och for med bästa Peter. Sen for jag till Maxi och det var riktigt trevligt trots ombyggnation. Hittade mig en vrålsnygg plånbok för 29 spänn och det gjorde mig glad. Sen hem och bygga ihop en köttfärspaj och som grädden på moset så kom en hett efterlängtad gäst och delade måltiden med mig. Jag fick världens bästa Annika till bordet till min oerhörda glädje. Vi satt och språkade en god stund och jag var riktigt skön inombords när hon gick, balsam för själen verkligen.
Sen var det tantgrupp och så himla härligt som vanligt, mina fina små raringar ??

Men nu hägrar mackan och sen kojen. Hoppas hoppas frågan med flytten får sin lösning imorgon!!


Oj vad arga valet har gjort alla användare på Facebook ? En del är arga för att SD kom med, andra är arga för att dom rödgröna vann. Några andra är ilskna på dom som röstat på SD och någon är arg på som är arga för att man tycker demokratin är snekopplad eller att man inte får rösta/tycka som man vill för då blir dom också arga.
Oj oj, sammantaget blir det en himla massa ilska och en massa energi som går åt till att morra upp sig och vara rosenrasande så det ryker ur öronen .
Jag känner väll mer så här att vad blir skillnaden för att man sitter och blir arg, det blir inte mindre SD i regeringen eller det går inte att med ilska få valet ogjort. Jag förstår behovet av att skrika ut den det gör jag faktiskt, men någon rim och reson i ilskan borde det väll finnas tycker jag. För hur mycket påverkar svärord och annat vad dom gör uppe i Stockholm liksom. Jag kan tycka att den där Löfven ser ut som en riktig tomte och undra hur det ska gå med allt, men egentligen förstår jag inte så mycket av politiken så jag väljer att lägga min energi på sånt jag förstår mig på istället
Jag kan vara arg för att min mamma kom undan med att slå sitt barn från liten ålder. Och jag kan vara arg för att alla som ville hjälpa inte fick/kunde och att socialen inte lyssnade på BUP och tog mig ifrån ett hem som var skadligt för mig. Jag kan vara arg för att mina mobbare tilläts att stå och kasta sten på mig och önska livet ur mig när jag kom tillbaka efter en svår olycka Jag kan vara arg över individer som vid olika tillfällen tagit sig rätten mot min vilja och förstört mig.
Och jag kan vara arg för mina 9 diagnoser som gör mig tvungen att hälla i mig femton piller varje kväll.
Men nej, det är inget jag nu kan påverka så jag väljer att inte vara arg utan att satsa allt på att ha ett så bra liv som möjligt istället.
Det är mitt val, jag sympatiserar inte någonstans jag står upp för min rätt att leva.

Ovido - Quiz & Flashcards