Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Jenny Landin - 27 augusti 2014 21:52

Det är jag det! :) För första gången på länge och en av de få gångerna så såg jag mig i spegeln imorse efter avslutad puts på outfit och etc att jäklar i min lilla låda -jag är ju kick ass awsome!! :D Jag brukar sällan uppskatta min spegelbild eller min kropp heller för den delen men imorse var det något som var annorlunda......

Senaste veckan eller kanske veckorna så har det funnits ett lugn och en stabilitet som jag aldrig känt tidigare. Jag är liksom jordad, står fast på marken och stadiga rötter i marken gör att detta träd som alltid varit en svajig fjällbjörk som kastats runt av vinden, farit från sida till sida, kastas ner i backen gång på gång men reser sig ändå som fjällbjörkar gör - men som nu istället mer är som en stor gammal ek.
Ett rejält träd som inte dras med av vindpustar eller stormar och med rejäla rötter som borrat sig långt ner i myllan.
Jag påminns om det där lugnet ibland när jag gör som jag inte brukar eller är van vid. Jag kan till exempel bli i ro i en konversation, sitta stilla, lyssna och sedan respondera utan att prata lika fort som Piff och Puff eller göra annat under tiden den jag lyssnar på talar. Jag har alltid haft oerhört svårt att sitta stilla och lyssna utan att småskutta och pilla lite här och pilla lite där och avbryta när jag kommer på något.
Men jag slås så av ron i mig som ger mig lugn och stabilitet på ett sätt som för mig är helt nytt. Ja jag kan till och med säga att jag känner mig som en ny människa och det är så fantastiskt! Ja men liksom när kunde jag utbrista WOOW när jag såg min spegelbild - det händer inte!!! Eller i alla fall inte tills nu......

Man har installerat nya uppdateringar i Jenny 1.0 och i och med detta uppgraderat henne till Jenny 2.0 Den nya uppdateringen har bättre prestanda, buggfixar, och utrustat med nya och förbättrade appar för tålamodet, självförtroendet, harmonin, lugnet och självbehärskningen. Den sistnämnda är en nyutvecklad specialapp framtagen för just Jenny 2.0 och skall enligt tester vara gynsam men inga garantier utlovas.

Jag mår så otroligt bra helt enkelt. Lugnet i mig känns som ett vackert klädesplagg som jag bär med stolthet och vördnad. Allt detta nya är som att bli rikligt välsignad med dom finaste av gåvor och tacksamheten är över trädtoppen på detta stora träd som jag blivit.
Den stillhet jag nu befinner mig i upplyser om en massa saker som jag tacksamt tar in. För det första så har jag inget speleverk igång. Jag som alltid blivit orolig och störd av tystnaden, den har gett mig obehag. Det faktum att jag kan sortera och balansera mina tankar i huvudet äntligen, tänka en åt gången samtidigt som jag håller andra igång utan att störa. Och det är sunda tankar vilket är så skönt för tankar angående min avsky mot mig själv eller tankar om en massa saker som är fel och bör klagas och gnällas över, mutter mutter och grinigheter sånt som förut upptog stor del av min tankeverksamhet dom har omsorgsfullt packats ner och skickats på förstöring.
Jag måste inte en massa saker, borde inte en massa saker, har inte dåligt samvete för hela världens skulder och bär inte all världens ångest på mina axlar.

Jag är fri! Äntligen!
Visst består problemen till viss del det skall icke förnekas men dom behandlas inte på samma sätt, med hysteri, noja och vanvettig panik. Utan dom handläggs och bedöms som dom bör, utan hysteri och noja eller förtvivlan suckar och gråt.

Som idag, mathållningen hade helt tappat hållningen och imellan de olika uppgifterna så sveptes en energidryck, jag tror jag har druckit två idag. Men sen så gjordes det en helt suverän chiliconcarne som verkligen njöts av till fullo, jag tog till och med om, den var nog det goaste jag lagat någonsin.
Sedan uppstod vankelmod i och med klädvalet till fredagens stora övning - föreläsningen. Det dillades lite i huvudet om en kula på magen som syntes för mycket och så var det något annat som var mindre bra, jag provade nog halva garderoben tills jag sa till mig själv att det löser sig, det är två dagar kvar det löser sig.

Och jag vet med mig från nån slags källa djupt i mitt inre att föreläsningen på fredag kommer jag klara och jag ska klara det också det finns inget annat alternativ. Seger är det enda jag vet i detta och jag förlitar mig påsatt det är sant.

Nu ner och hämta tvätten och sen sova.

Ovido - Quiz & Flashcards