Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Jenny Landin - 17 augusti 2014 21:51

Nu kommer jag vara lite trälig här och dumpa av mig en massa dret så ni som inte ids gnäll råder jag att byta sida omgående. Jag ska väll inte enkom dumpa men ett lass har jag ikväll, kanske fler, ja ja men vi får se.....here goes.

Nu när flytt är mer eller mindre ett faktum så blir allting i min nuvarande lägenhet dubbelt så besvärligt och dubbelt så jobbigt så störningsmomenten är numera förfärliga. Till största del så är det mina närmaste grannar, dom jag delar vägg med. Deras barn är ganska små men tyngden i ljuden får mig att tro att det är en hel drös såna där sumobrottare jag har att göra med på andra sidan väggen. Två tre stycken såna där i jättegummiblöja och buk så stor som hela Närke. Dessa har någon form av problem eller aggressioner mot angränsande vägg till min lägenhet samt mot golvet. Det hoppas studsas och Gud vet vad och jag ådrar mig en lätt migrän varje kväll när sovas ska. Tänk er en klappfull gympasal där 100 grabbar av rejäl storlek frenetiskt studsar basketbollar i golvet, hundra alltså, det blir en del ljud. Igår höll sumomarrodärerna på ända till 23 drygt och min irritationsfaktor var klapphög. Jag låg med näven i luften flera gånger beredd att sätta en välplacerad knytnäve med full styrka i väggen för att få lugn någon gång men då tystnade dom.
Jag har funderat på att lägga en artig och välformulerad lapp i deras brevlåda och upplysa dom om att det är en rätt brutal ljudvolym inne hos mig pga deras aktiviteter. Men sen tänker jag att jag ska ju ändå flytta snart så jag får väll stå ut ett litet tag till för sen slipper jag dom ju.

Går ofta och dagdrömmer om nya lägenheten. Jag vandrar runt i rummen och pular, ibland går jag bara runt och ser mig omkring och njuter. Jag längtar så oerhört!!! Och det får inte komma något i vägen, öbo bara måste godkänna dom och snabbt helst, och deras hyresvärd måste acceptera mig, det bara måste bli så!!!
Jag fantiserar om möblering, upphägningar och framtida inköp till min nya boning :) Det är så kul om det här går igenom för först ville jag ju bo i hus sen i lägenhet och detta blir en utmärkt kombo för lägenheten ligger i en villa och trädgård får jag och om jag har riktig tur så får jag kanske klippa gräset :)
Det är bara att fortsätta drömma och hoppas tro och be samt hålla tummarna tills dom vitnar. Jag tänker inte ta en besvikelse på det här planet en enda gång till - jag ska flytta det bara är så och till den lägenheten dessutom därmed jämt!!!

Nu sova så det blir måndag nån gång. :)

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards