Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Jenny Landin - 2 augusti 2014 22:56

Oops!! En titt på klockan efter kvällens session gav mig skrämselhicka - jag ska ju upp imorgon för bövelen!!! Och nu har jag väll trallat mig igenom sömnpillrens verkan så det blir väll till att addera ytterligare pillerdutt för att överhuvudtaget få knoppa nånting i natt. Och så opponerar sig strupen och önskar vätskepåfyllning, ja om inte annat så måste jag vällande sörpla lite kallt vatten som vanligt så jag får avnjuta den vanlig tuppluren på muggen senare inatt....

Jo en sak som fick mig att studdsa tilll i bingen var att jag fick en kommentar, en sån oerhörd fin respons på att min blogg faktiskt läses och även uppskattas, det glade mig oerhört faktiskt. Det känns liksom som ett erkännande, det är fint. Så du okända du gjorde min kväll - tack!!! :)

Var hos kvinnan med lägenheten på eftermiddagen. Det verkar som att hon har tagit sig frihet att ge sig själv en väl tilltagen betänketid utan minsta tanke på att vara effektiv utan hålla mig på sträckbänken. Det är väll inte direkt så att jag sitter i sjön men tanten verkar luta åt minst två veckors väntetid och då känner jag hur jag irriterat hamrar med fingrarna i bordet och utbrister en ljudlig uppgiven suck med tillhörande bister min. Sånt därnt kan jag bli smått vansinnig på. Det är ju liksom inte bara hennes tid utan min också. Jag ska ta och ringa hyresvärden nån dag och se om jag överhuvudtaget har något att vänta på med tanke på hur hårda dom är med att man måste vara prickfri för att få hyra eller om det finns någon lösning på det. Kan ju vara smart att göra det så jag inte håller andan för nåt som inte finns.....

Nu tjatar strupen om vatten och blåsan om en tömning och jag borde väll sova antar jag.

Av Jenny Landin - 2 augusti 2014 20:56

.......men med några extra specialeffekter ;)

Vaknade straxt efter tio efter en helvetisk natt, pinknödig as usual. Efter en tur på toa med en liten tupplur på redan nämnt ställe så var jag åter i bingen för att liksom vakna till ordentligt. Har sen gått hemma och pulat med ditten och datten under dagen. Om nån undrar vad så har jag inget bra svar för mitt minne har blivit hackat och stulet och ersatts med en dement guldfisks minne, dom funkar inget bra kan jag säga, jag är glad om jag minns mitt personnummer om man säger så ;) Jag har verkligen ingen aning om vad jag gjort idag på förmiddagen.

Vad jag minns dock är att min fina Lotta och hennes mustaschman kom med det finaste man kan tänkas vila ögonen på - en Chrysler cab!! Jag vet inte så värst mycket om bilar, fattar inte mycket av dom, men en cab det är en rullande dröm!! Jag har haft två drömmar med mig sen barnsben i klassen fordon och det är att åka cab och åka limousin. Cab har jag nu åkt en sisådär tre gånger inklusive idag däremot så väntar limofärden.
Men idag då. Jo jag satt där bak med håret på ända ögonen tindrade som tomtebloss och kakhålet på vid gavel. Lycka i högkoncentrerad form, kort intensiv och rent av euforisk känsla som riktigt svepte med mig till himlen för ett tag tror jag. Sååå uuuunderbaaart!!!! Fortfarande "cablycklig" där jag ligger i bingen och plitar ner min lilla story.
Det bestämdes även att jag skulle komma och piffa och inreda i hemmet åt det ädla paret som gett mig min joyride. Jättekul tyckte jag då, skulle till och med få klippa gräs och sånt är ju lajbans :)

Nu färdig för natten om några straxt. Skall snart ställa mig upp och gå runt och släcka och göra sånt man gör inför natten. Dock sjunker humöret drastiskt vid tanken på sängen för de senaste nätterna har varit horribla. Inatt vaknade jag av en mardröm och mådde piss, och som om inte det vore nog så kickar mörkerrädslan in för fulla muggar och så som topping på den äckliga blandningen så börjar jag se saker och få för mig en massa tok som knappast ses av andra, hallisarna vill inte lämna mig ifred. Det är lite kris här så jag ringer faktisk jouren då och pratar bort en stund med en välkänd och bra karl som visste hur han skulle få mig på andra tankar. Mörkrädslan var skitjobbig så med denne hjälteliknande man i luren så vågade jag mig in i mörka rum för att tända lampor och jaga bort gastarna i huvudet. En stor eloge till den underbare hjälparen på jouren, helt klart så underlättade det att vi känner varandra sen länge, jag har ju liksom varit i svängen länge om man säger så och det underlättar verkligen om det är någon man känner när man ringer, man slipper liksom förklara och dom vet hur jag funkar och vad som funkar......

Jag är faktiskt rädd för att somna ikväll :(

Men imorgon blir det kul för då blir det kyrkan på förmiddagen och sen får jag se.... Jag kan ha glömt något åtagande men det visar sig väll antar jag ;)

Ovido - Quiz & Flashcards