Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Jenny Landin - 16 augusti 2014 22:12

Summering.....hur i helskotta summerar man en offdag då inget hänt!!
Jag vaknade av ett sms vid 10:30, sen upp till den imellanåt tristaste dagen i mannaminne. Jag avskyr dagar, speciellt helger då det står zip nada i kalendern. Det blir som att dagen förlorar sin form när man inte har något inbokat. Som galgen håller formen för kavajen, eller staketet runt en tomt. Utan allt detta springer jag naken på en tomt utan slut.....nej men seriöst att ha tomma helgdagar då andra njuter järnet av ledigheten får mig att vilja bara vråla mig hes i desperation över fanstyget med ledighet kontra ingen sysselsättning. Det mest ansträngande jag har gjort idag var att åka iväg till Konsum och köpa favoritgul. Och för den som inte hajar vad jag menar med gul så är det så att jag är barnsligt förtjust eller för att inte säga vansinnigt förtjust i gul dricka, det får vara vad det vill bara det är gult och inte innehåller alkohol. Som tur är så har jag halkat ur min sjuka period med gult då jag enkom åt sånt som var gult och drack endast gula saker, fanns det inget gult på tallriken så åt jag inte och fanns ingen gul dricka så drack jag inte. Bör kanske tilläggas att under just den speciella perioden så var jag hyfsat inlåst på avdelningen.
Nåja, jag har pysslat lite idag också. Jag skrev en dikt till ett par älskade vänner som fick sig lite piff och lite bling så imorn ska dom få bli lite glada hoppas jag :) Har bubblat en del i luren också, det finns en hel del sköningar där ute....
Ja just det, maten. Idag fanns det ingen som helst funktionalitet på mathållningen, den hade heeelt tappat hållningen. Gick upp vid 10:30 och det första jag åt var vid 18 nånting. Det var en sån här riktig antidag men efter övertygelse från min fina Rebecka så rodde jag hem en hamburgare iaf.

Ja just det ja, lägenheten! Jag har inte velat skriva något om den på FB för jag vill inte att mitt vankelmodiga och lättpåverkade sinne ska bli utsatt för prövning i och med åsikter och liknande men jag skriver här iaf för jag tror inte så många läser min blogg, några vet jag gör det men långt ifrån många. Så ang lägenhet så är nu bytet sjösatt och ska bara guppa runt mellan dom olika hamnarna och få klartecken överallt innan det är helt klart. En underbar liten lägenhet har jag funnit mig som är såå fin och jag hoppas så hårt att allting går i lås. Den var toppmodernt utrustad, fina skåpluckor ny spis med häll och bra och fin fläkt. Spotlights som belysning vid diskbänken. Helt nytt kylskåp i rostfritt stål och en ny och fräsch micro som ingår. Jättefin toalett, helkaklat och glasdörrar som man duschar bakom istället för duschdraperi. Och för att inte glömma så får jag ett eget sovrum äntligen :)
Och anledningen till att jag inte skriver om det på FB är för att det är en källarlägenhet. Men det är den absolut finaste tänkas kan, helt ljuvlig, jag bara vill ha den nuuuu.:)

Nu nåt annat. Jag fick brev igår, från försäkringskassan!! Och hur klantiga dom är det finns det inte ord som räcker till för. Igår när jag öppnade brevet stod det: välkommen på gemensam kartläggning på Arbetsförmedligen den andra juli klockan 10. Hallå, den ANDRA JULI, är ni dumma i hela huvet eller cyklar ni i badkaret?? Jag fick ett brev som jag skulle ha haft för ett år sen och när dom väl skickar det så skickar dom det en hel jävla månad för sent!! Jag ringde upp min handläggare på FK som var på semester och ringde även upp han på AF som skulle ringa upp men gjorde det inte. Så nu blir det telefonmaraton på måndag igen då. Suck!! Jag kommer aldrig få arbetsträna!!

Och om jag nu tänkt sova inatt så kan jag glömma det för det är fest på gården, i te vilken fest som helst utan skrikfest, man ska tydligen vråla det värsta man kan så mycket som möjligt och jag tror inte ens det räcker att stänga fönstret för det kommer höras ändå. Nåja, om jag väl somnar så är det iaf inte jag som vaknar med betongkeps och ont i halsen hi hi hi......

Imorgon kyrkan, sen bara ta sig igenom resten av söndagen och sen är det härliga måndag igen :)
Jag har förhoppningar inför nästa vecka, jag tror den blir bra, eller hoppas det iaf :)

Ovido - Quiz & Flashcards