Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Jenny Landin - 20 oktober 2014 23:02

Nu ska jag försöka skriva från mobilen vilket är lättare sagt än gjort, jag har svårigheter att få mina klumpiga fingrar att samarbeta med ett enligt mig alldeles för litet tangentbord. Men i alla fall here goes.

Livet är rätt tröttsamt nu i och med flytten och allt därekring. Det känns som att hela mitt inre proppskåp har brunnit och hjärnan har förvandlats till amerikanernas småsnuskiga tillbehör på matfronten - jello. Jello är en färgglad gegga i geléform som dom gladeligen äter vilket jag inte kan förstå. Jag förstår inte heller hur jag ska ro allt i land, jag har folk som hjälper till - tror jag, dom säger så i alla fall - men ändå känns hela spektaklet som ett sjunkande skepp. Jag är säkert bara orolig men det är störande ändå, det blir ju en osäkerhet och det ger oro och för mycket oro gör en tokig till slut och just nu känns "till slut" väldigt nära i tid. Jag tänker absolut inte ge upp det ligger inte för mig men jag är realist och inser att proppskåpet i mitt huvud har nog fler trasiga proppar än hela.

En jobbig sak är folks okunnighet och ignorans. Att vissa inte förstår min kapacitet utan ställer krav på mer än vad jag förmår och sen härsknar till när jag inte kan prestera enligt deras önskemål det är fruktansvärt tärande. Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker förklara det är som att prata med en döv eller vinka åt en blind.
Jag ser ut som en vanlig människa och jag förväntas klara lika mycket som en sådan också. Och då var vi tillbaka på det här med funktionshinder!! En del sitter i rullstol och andra går med kryckor, mitt problem är att rullstolen min sitter i huvudet och bara för att min rullstol inte syns så ska jag springa maraton - fast jag inte ens kan gå. Ja jag tror ni förstår symboliken...
Det är så ursäkta men jävla jobbigt när jag ibland får förklara om och om och om igen för en del och ändå är resultatet goddag yxskaft.
Men med eller utan rullstol eller ett proppskåp som är brunnet så ska jag klara av flytten oavsett vad.

Nu ska jag tillåta mig att drömma och visualisera lite för att bättra på humöret lite :)
Prio 1 är att få gå till en riktig frisör och få ordning på den här hårpottan jag har på huvudet, den är hemsk som den är nu! Det känns som att ha en stor varm mössa på sig hela tiden och ful är den också. Så det är drömmen just nu. Jag var inne på Nikita som är en salong som ligger på Marieberg och den frisören hade en helt suverän idé som kändes spännande. Dock så får jag stå ut med pottan tills slutet på nästa månad när Hjärnkollspengarna kommer - suck!!
Prio 2 är ju då att få åka till Stockholm för dit har tankarna flytt länge nu och längtan är stor. Båda dessa sakerna jag nämt klassar jag som egenvård och det är precis vad jag skulle behöva, att få pyssla om mig själv lite.
Sen på tredje plats kommer att äta något gott på resturang med någon god vän. Bara sitta och ha det skönt under lugna och bekväma former
Fyran är att få råd att inreda min nya lägenhet efter önskemål, som tex mitt turkosa badrum :) Men det kommer det är jag säker på.

Nu börjar dock kudden kalla och jag ska ta tillfället i akt och somna ifrån allt för en stund.

Nu är det inte länge kvar till flytt!!

God natt !

Ovido - Quiz & Flashcards