Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Jenny Landin - 19 oktober 2014 10:35

Denna söndagsmorgonen började med ett besök på ögonjouren på USÖ. Jag hade tid 9:30 och nu en timme senare har inget hänt trots ett tomt väntrum och en avdelning som knappt verkar ha en enda patient. Ögonakuten ligger på nionde våningen i a-huset och är insprängd på vårdavdelningen för ögon.
Jag hörde av mig igår kväll eftersom ögat kändes "blött" ,ont och linsen kändes som en blöt limpa som halkade runt och det var svårt att få till någon skärpa.
Jag blev mottagen av en sköterska vid namn Jenny inledningsvis och hon grejade med förarbetet. Jag noterade en försämring på det krånglande ögat. Jag brukar se femte raden och lite av sjätte men nu såg jag några få bokstäver på fjärde och inga på femte. Och då hade sköterskan ändå försökt med andra styrkor som skulle förbättra men icke. Ögat är idag inte så rött inuti som det var igår men rejält rött runt om och ögonlocken är lite svullna samt en sveda och irritation i ögat utan dess like. Ögat är grinigt helt enkelt!!
Det skulle vara fint att få komma in och bli undersökt nu efter en dryg timme i detta tomma väntrum. Tur att jag har paddan med :)

Ovido - Quiz & Flashcards