Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Jenny Landin - 1 oktober 2014 21:23

Ligger och fryser under två täcken och ett överkast med en tillräckligt stor glipa på fönstret för att jag ska få små frostbett av de kroppsdelar som inte är täckta med allsköns sänginnehåll. Envis som jag är så ska det vara lite öppet så luften blir fräsch och så lagom kallt för att vara tvungen att ta skydd under täckena, ju fler täcken desto bättre är min melodi ;)
Jag har haft en skön dag idag, jag har pysslat en hel del, ätit suverän köttfärssås och spagetti, gjort om och pimpat ett paket leverpastej med rosett och rosa etikett med guldstjärnor och fint papper med blommönster dessutom. Jag har gjort en inflyttningspresent till goa Sofia som jag ska byta med, hon skulle egentligen ha fått den när vi flyttat in men hon verkade så modfälld och otursdrabbad så hon fick den idag istället. Hon blev överraskad och förvånad - och jätteglad :) Och på nåt vänster så hade jag lyckats pricka så rätt på flera av paketen öppnades med glada tillrop och leendet smög sig fram för att sedan sprida sig i hela ansiktet. Jag blir så nöjd när jag lyckats träffa rätt och den som får presenten blir sådär glad, då blir jag också glad liksom.
Väl hos Sofia så travade jag runt och mätte och tänkte.....något brydd är jag över hur allting ska få plats egentligen, men på något vänster ska det gå att klämma in det bara måste det!
Jag längtar så oerhört efter den där pirriga och underbart härliga känslan man får när sista flyttgubben stängt dörren efter sig och lämnat en ensam med alla lådor att packa upp och möbler att ställa på plats i ens nya palats och trygga fort. Jag längtar också efter att få sova första natten i nya lyan, när man bara ligger där och njuter och är överväldigad av allt tills dess att man somnar. Och sedan vaknar man storligen förvirrad och fattar ingenting varför man vaknar upp någon annanstans än där man brukar och det kan ta ett tag innan det skramlat rätt ibland skruvarna uppe i huvudet och man inser att där kommer jag aldrig mer vakna utan från och med nu är detta platsen där jag går till sängs och vaknar på fortsättningsvis.
Oooh tänk all ljuvlig underbar och helt fantastisk tid som står för mig. Ipackandet kan jag lätt vara utan men uppackandet är kuuul....och så all helt gudomlig möblering! Tänk liksom detta är ju dreams come true, möblera möblera och så ännu mera......jag lovar den som nyper mig och väcker mig ur min dröm den biter jag - hårt!! Jag kommer inte vara anträffbar på x antal dagar för jag kommer joddla runt med en stol under ena armen och en säck under andra och en låda balanserades på huvudet och sjunga av glädje.
Jag drömmer om en stooor kopp te och en skön mjuk filt och många mjuka kuddar och sitta med det på min alldeles egna balkong i mina fina utemöbler och bara ha det bra och njuta. Jägarns att sommarn är förbi och vinterns och lappmöglets tid är i antågande, jag vill ju sitta på min balkong jue!

Imorgon är en sån där härlig dag, med stress visserligen men sådan som jag kan hantera.
Först iväg till Laggårdsängen och träffa Peter en stund innan jag ska vara på vårdcentralen för att göra spirometri, en astmautredning. Sen tillbaka till stan för att ta en buss rätt ut i spenaten för att hälsa på min goa fina Gunilla och ha det mys en stund i hennes väl tilltagna domäner på Vrana. Sedan åker vi gemensamt till stan för att först gå på möte på KC och sen ska vi båda och några till ha hand om kafeterian där. En väldigt härlig dag tror jag på :)

Jag var på Arbetslivsresurs idag också höll jag på att glömma men det gick jättebra faktiskt. Hon blev impad på min egen lilla kartläggning som egentligen var en minneslapp för mig men som sen gjorde att vi kunde hoppa över flera steg och sparade massor med tid och kunde går direkt på det praktiska.
Dessutom något annat som är bra med denna dag är att från och med ikväll så höjer jag mirakelmedicinen ett pinnhål och jag har stora förhoppningar på det efter vad den redan gjort för mig och mitt mående.
Tror dessutom att den redan gör gott för jag är aptrött och ska nog ägna mig åt stilla kontemplation med ögonen slutna och kroppen täckt av sköna täcken fortsättningsvis.

Ovido - Quiz & Flashcards