Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Jenny Landin - 23 januari 2015 09:49

Sitter på bussen till jobbet som jag hann med trots långdragen obeslutsamhet i klädvalet för dagen. Rednex dunkar på i lurarna vilket jag inte riktigt gillar men heller inte ids göra något åt.
Den väldigt goda fisksoppan jag gjorde igår är med och får agera lunch.
Det känns underbart härligt att vara på väg till mitt goa jobb som jag tycker så mycket om. Undrar vad som händer idag.....

Någonting i mig är lite knas, jag vet inte riktigt vad men det har ett konstigt sätt att yttra sig på, jag mår inte dåligt men ändå bultar tårar på från ögonvrån och vill ut. Jag är inte direkt ledsen och det är helt random grejer som får det att bulta, något som någon skrivit på Facebook eller av en snabb genomgång av Aftonbladet och då inte tragiska eller ledsamma grejer utan det kan röra sig om en dörrmatta eller en vovve som varit på morgonprommenixen eller något så enkelt som att solen lyser klart.
Jag tror det är förvirrade glädjetårar som tappat kompassen. Liksom såna som ska komma i glädje men det är lite förvirrat så tårkanalerna skjuter blanka skott. Jag får väll bara acceptera det faktumet och inte lägga för mycket energi på det.

Nu är det en mycket bättre låt i lurarna, riktigt vilsam faktiskt och snart är jag frame.
Jag tror på en fin dag och det är vad jag satsar på. Först en härlig stund på världens bästa jobb och sen hem och greja klart med det jag började med igår.

Åker nu förbi MediaMarkt så nu måste jag sluta. Ha en fantastisk dag allihopa.

Ovido - Quiz & Flashcards