Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Jenny Landin - 13 januari 2015 23:46

En sån där go dag! En sån man önskar kom oftare och som man önskar ens vänner, man vill ju att alla ska få må toppen, det finns alldeles för mycke tungsinne i människorna omkring oss.

Imorse vaknade jag verkligen på rätt sida, livet kändes top notch redan när jag svängde benen över sängkanten. Morgonens bestyr fortsatte i samma anda ända ut till bussen. Det blev en kylig väntan på bussen eftersom mitt marginaltänk gick lite över styr så det blev en halvtimmes väntan på Järntorget, men likväl bestod glädjen och lyckan i mig.
Ett samtal skulle klaras av med mycket pirr och fjärilar i magen men när numret tryckts in av darriga fingrar där på ett istäckt Järntorget med ett hjärta som höll på att bulta sig ut ur bröstet så slutade det dessvärre hos röstbrevlåda. Äsch!!! Men jag gör ett nytt försök imorgon och jag antar att fjärilarna sällskapar även då. Nu har jag i alla fall hört hennes röst, och det är en röst som jag inte hört på ca 20 år. Jag ringer det förflutna kan man säga...

Efter pirrsamtalet så ringde jag upp min goa far och pratade bort en stund med den fina mannen i väntan på rätt buss.
Bussen kom och jag konstaterade att på denna buss liksom den som tog mig hemifrån så var det en chaufför som var svårt allergisk mot glädje och vänlighet.
Mitt som alltid glada hej möttes av en i det närmaste diabolisk blick och bifogad sur mun som om dränkt i citron. Jag fattar inte det där, det är ett serviceyrke, ingår verkligen inte någon form av charmkurs eller skola i uppförande.....
Mycket märkligt.....

Väl framme på jobbet så startade en dag som ska gå till historien som en av de bästa någonsin. Jag hade inte tråkigt en sekund och hela dagen var som inslagen i det finaste papper med en stor vacker rosett ovanpå. Chefen var frånvarande idag och en av mina favoriter fick agera ställföreträdande vilket hon klarade med bravur. Hon är en sån där positiv tjej som alltid är glad och tålmodig och peppar gärna och ofta. Vi pratade och skrattade mycket idag, mycket kul hände under mina fyra timmar där. En skön dansk kom med varor och jag och hon följde med och lastade av varorna men jag fick sköta det mesta av snacket med den härlige dansken. Hon undrade sen hur jag kunde förstå så mycket och jag svarade att jag förstod ungefär hälften resten låtsades jag :)
Och hämta, lasta och föra varor till butiken från lastkajen var superkul. För det första bara en sån sak att jag fick ha blippen som tar en in i den inre labyrint som tar en runt i kulisserna på Marieberg var ju bara det en stor sak. Sen att få kuta runt där inne och se alla långa gångar och dörrar som styrs av snören och alla andra trevliga människor som man stöter på dessutom.
Jag visade mig till min förvåning lite vara en mästare på att packa kartonger på vagnen och lyckades få med ett rejält gäng kartonger på varje resa vilket effektiviserade det hela avsevärt. Och konstigt nog så var det vrålkul att kuta fram och tillbaka med fullastade och svårmanövrerade vagnar, lasta och tömma, samt kröka rygg och kånka. Samt att jag är en jäkel på att fickparkera!
Hmm...jag får nog kolla upp min hälsa för detta låter oroväckande i mitt fall.;)
En annan sak som var riktigt bra var att vi fick tid att prata och då reda ut vissa personalfrågor som stört mig men som chefen aldrig har tid att svara på.
Jag har länge funderat på varför två tjejer i personalen typ avskyr mig, alltid är konstant otrevliga trots att jag aldrig sett dom tidigare eller för den delen knappt vet vilka dom är. Men min chefiskompis upplyste mig om att dom har svårt för ALLA människor och är inte trevliga mot någon. Hmmm.....vad gör dom där då kan man undra.....

Det var svårt att lämna jobbet idag efter en så rolig dag men jag hann faktiskt med den tidiga bussen ändå vilket sparade tid väl inne i stan där jag hade tid på fysioterapin. Så dit han jag lätt och hela programmet kunde skjutas på vilket gav mig lite spejs och det var skönt. Sen efter att ha dejtat Joakim med manboobsen på fysio så var det bara att ta sig hem för nästa åtagande. Men som tur var så han jag duscha, jag luktade överjävligt och då känns det inte så uppiggande direkt. Men med typ 10 minuters marginal han jag duscha, torka mig och dra på lite smink innan besöket anlände. Jag skulle sälja en påse kläder vilket jag också gjorde och sen var det bara att slänga sig på bussen igen. Jag hade klurat ut den här dagen noga och visste att det fanns två punkter på min egen önskelista som kunde bockas av med lite snabbhet, så först Marieberg och sen vidare till Ikea, schopp schopp!

Sen väl hemma så tar jag mig för att börja styra upp i sovrummet vilket innebär ett besök i källaren. Jag lyckades bära upp en bordsskiva, fyra bordsben, en stor sopkorg och i den en stor drös tyg allt detta upp för tre trappor. Men nu är sovrummet så fint så, och finare ska det bli, jag ska bara förverkliga en dröm jag har sen blir jag så nöjd så.......ett tag i alla fall. ;)

En hektisk men helt underbar dag!! Konstant glad och den sammanlagda tiden av icke glädje är nog inte mer än 3 minuter om ens det.
Nu ska en lycklig jänta ta å knoppa för imorgon väntar ytterligare en underbar dag på jobbet :)

Ovido - Quiz & Flashcards