Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Sitter på bussen

Av Jenny Landin - 11 februari 2014 11:02

Sitter på bussen på väg till Ebg och är väll inte på topp direkt. Framför mig sitter fyra hysteriska fjortisfjantar som väsnas och dom har dessutom käkat blängsylta med tittsås. Ibland kommer min fjortisallergi fram och driver mig till vansinne så smått. Som väl var gick dom nyss av, puh!!
En riktig pruttdag då dom där puckona i Lindesberg återigen krånglar med min lön för en föreläsning gjord i början av januari. Jag kan inte ens sätta ord på hur ledsen och besviken jag är för det för det innebär att jag får inhibera resan till Stockholm på fredag som jag bokat in. Jag behövde verkligen den för att få rå om mig själv efter att ha tagit hand om andra och annat en längre tid så jag nu känner att jag har tagit av reserverna så länge så jag går på knäna själsligt och fysiskt. Jag vaknar tröttarevän jag var när jag somnade och så förblir det. Bra att jag ska till Ebg dessutom för maten är på väg downhill. Snart framme där för övrigt så nu får jag avsluta.
Andas Jenny, håll ihop!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards