Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Dikt till Lillhjärtat från bogserbåten

Av Jenny Landin - 5 februari 2014 22:53

Till mitt mig och mitt Lillhjärta

När hjärtat blöder och tårarna vill ut.
Måste vara stark, kan inte tippa inte ens en sekund.
För i samma stund är du borta - om jag bara blundar en enda liten stund
Små små vingslag ger inte ens en bris. Vila ut, stanna och trivs.
Du lila fågel i bädden där, du är inte den fågeln jag håller kär.
Tvivel om timmen räcker till, är tiden nog lång. Stanna för alltid, ingen sista sång!
För du min fantastiska och lilla ljuva, som en liten tunn och snövit duva.
Bli kvar här och kom i min famn, lägg ut ankaret och stanna i min hamn.
Jag vill alltid ha dig i min famn.
När du är på stormigt hav bogserar jag dig till en säker hamn.
Bogserfartyget är nu en sliten skuta, trött i varje fog, önskar sig att få sluta.
Men så länge du behöver skjuts till säker mark så lovar jag dig då är jag stark. För orkar inte du så orkar jag. Det går inte en dag utan att du finns i varje andetag.
Vi ska vinna mark, när du inte orkar så är jag stark
När dina ben dig ej bär - då finns jag för dig det är då jag bär
Dina tårar är mina tårar
Din gråt är min gråt
Och som jag älskar dig, du finns alltid med mig
Jag överger dig aldrig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards