Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Nattetid

Av Jenny Landin - 16 november 2013 23:36

Nattetid, och vad gör jag istället för att sova jo ligger och funderar hjärnan i kryss och fipplar med plattan. Sova är annars vad som rekomenderas vid denna timme, jag ska ju upp imorgon, men ja ja, sova kan man göra när man blir gammal. Men om det är till någon tröst så är jag inte inne på något otillbörligt, än iaf....
Ligger och funderar på olika saker. Till exempel varför en del tar bort och lägger till en på Facebook stup i minuten. Att bli borttagen är lite sårande faktiskt om det inte finns någon grund för det, för att sedan få någon lam förklaring och sen ett tag senare få vänförfrågan igen. Jag kan ju säga som så att denna person kommer inte bekräftas igen hur bra det än låter. Hade jag varit taskig eller gått till angrep då hade jag förstått det men inte när denne påstår sig vara en så god vän på telefon då börjar jag fundera vad det är som är konstigt.

Men skit samma jag tänker inte met på det nu, eller försöker iaf.

Jag undrar varför självhatet är som värst på kvällen, varför denna enorma våg av självförakt infinner sig nästan varje kväll - jag hatar den så hårt! Vill inte känna hatet bygga bo i mitt inre och föröka sig ut i varenda hörn av mitt väsen. Det är ett svart mörkt hat som gör ont som en käftsmäll från en hand iklädd rustning. Kall metall mot en av hatet kylig kind. Hatar det!!
Och det där när man ringer nån som inte svarar, väntar ett tag, några dagar eller så och vederbörande inte svarar ändå. Då blir självanklagelsen svårjobbad, tankar går som typ vad har jag gjort denne, den tycker inte om mig mer, ratad, hatad, vad har jag gjort....osv. Men det är ju inte ens säkert att man blivit ratad det kanske handlar om något annat. Men det är ju så infernaliskt svårt att tänka så, självhatet tar över. Men ja ja......

Sugen på bacon där jag ligger i sängen, sugen på det mesta faktiskt. Jag hoppas på mötet på onsdag att det ska ge något bra för jag vill kunna njuta av mat igen, njuta av godsaker utan att få bryt och panik över vad det ska stå på vågen sen.

Men nu är jag trött, nu vill jag sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards