Alla inlägg den 7 november 2013

Av Jenny Landin - 7 november 2013 20:32

Min pappa är hemma igen i Sverige igen och det gör mig såå glad för jag har längtat så mycket efter honom, älskade pappa min. Självklart är min älskade styvmor också storligen saknad och är så även hon storligen välkommen tillbaka till ett kylslaget gammalt Svedala.
Jag visste inte att jag kunde sakna honom så mycket, har saknat hans röst, att prata i telefon med honom lite nu och då. Så skönt att han och frugan är hemma. Hoppas dom har haft det kalasbra för det är dom såå värda.

Haft tvättstugan sen fyra idag och nu är klockan 20:20. Det var ingen annan inbokad på hela dagen så det var bara att köra på. Dock kom jag ner halvåtta och då tyckte någon annan att det var dens tur vilket gjorde mig heligt vred till en början men sen kubbade jag ner igen och då var det Helen min döva granne som misstagit på dagar så vi löste det.
Det ska bli grymt skönt att lägga sig i rena lakan ikväll, under stjärnhimlen som Peter och jag satt upp ovanför sänghimmeln.

Borde gå och ta min medicin men ids fasen inte ta mig ur soffan, är som en seg slö gammal tant som inte orkar något nu för tiden. Vill orka att ta mig promenader för att det är skönt och behövs men det finns i gen ork och det är trist, det mesta kräver ork och det har jag sparsamt med tyvärr.
Kan visserligen hänga ihop med födointag vilket jag är medveten om men ej förmögen att göra något åt i nuläget. Jag har fått en behandlare på ätstörningsenheten vid namn Emma och väntar bara på kallelse, Anna sa att jag borde ha en tid inom två veckor. Jag ids inte skriva om vad jag känner inför det så jag övergår till något annat.

Imorgon kommer Lena hit, goa Lena i gruppen. Hon skulle komma hit och spana in min nya sambo Jacko. Mitt lilla fjäderfä som gör dagarna trivsamma med sitt babbel och frösmaskande. Ja en å annan toarulle får allt sätta livet till imellanåt också. Lukas och Milou har fått ge upp sina leksaker för destruktion av en mer permanent gäst. I alla fall kommer Lena imorgon och det ska bli trevligt.

Klippte håret igår, såååå skönt!! Dock får jag inte till det lika snyggt som frisören men det får man väll aldrig. :)

Nu är orken slut så jag måste skynda mig ner till tvätten innan jag somnar

Ovido - Quiz & Flashcards