Alla inlägg den 26 november 2013

Av Jenny Landin - 26 november 2013 21:16

Ja denna kväll vart lite speciell. Milou och Lukas är här ikväll och ska sova här inatt. Jacko har fått gå marsh i säng, eller marsch på pinne kanske det blir för gojor. Han har varit lite ostyrig ikväll och hans protester och dåliga humör och mina försök att hejda oväsendet fick mig att redan vid 20-tiden släcka ner vardagsrummet och natta den tjuriga och högljudda fågeln. Först hjälpte det att sjunga med honom för då blev han glad men sen vet jag inte vad som hände om det berodde på att hundarna var här eller vad men då började han leva rövare så att ta kväll var enda tänkbara lösningen. Jag vill inte behöva vråla för att överrösta hans vrål för det känns taskigt mot grannarna så nu är det i alla fall nedsläckt.
Det börjar bli dags för kvällskisset för Milou och Lukas. Jag bävar lite för att behöva ge mig ut i kylan men måste man så måste man. Det är härligt att ha dom här igen, att få mysa med killarna det är gôtt det. Just nu sover en på min mage och en på min högra sida på kudden. Burr för att ge sig ut nu!!

Jag har lite kollijoks i tankeverksamheten ikväll, det är som om det sitter en sten i ett kugghjul så tankarna fastnar och hakar upp sig, kommer inte vidare liksom. Det är väll just inget farligt med det bara lite störande och irriterande. Jag vet i alla fall att jag undgått att göra något smått idiotiskt idag som var på väg att bli men samtidigt är den stupida sidan av mig härsken på utgången i fallet och uppskattar inte utgången även om jag vet att det är till det bästa. Jag vill inte att morgondagen skall innehålla något sådant dumt heller och hoppas det går att undvika på något vis. Jag ska till Ludvig imorgon och kan förmodligen få tips och råd av honom.

Jag funderar på en idè jag har att sy en hundtröja till frusna små prinsar, den finns där redo att förverkligas vilket får bli imorgon för nu är man trött och slö och aningens hängig eller om det är moloken jag är vet inte så noga och skiter faktiskt i vilket.....
Men idéer är kul så imorgon ska det skapas och första halvan av dagen spenderas hemmavid.

Snurrisnurr i huvudknoppen kanske motverkas av en kort prommis med grabbarna så nu ska jag väcka upp dom för sista kvällspinket

Ovido - Quiz & Flashcards