Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Hur kan man förskjuta sitt barn? Varför vill min mamma inte ha mig?

Av Jenny Landin - 8 november 2013 10:46

Hur kan man som mamma till enda barnet bara låta en separation, en brytning bara passera enkelt? Människor, föräldrar till barn som jag pratat med om detta är eniga om att skulle mitt barn säga jag vill bryta med dig mamma/pappa för alltid så skulle dom göra allt i sin makt för att få till en bättre lösning, dom är alla eniga om att dom skulle strida för sitt barn och deras relation hur det än såg ut. Alla har grundtanken reparera laga och läk det som felas i relationen.

Men inte min mamma! Jag värjde mig och opponerade mig imot att vara nån slags informationskanal och informatör om släktens förehavanden, släkten hon inte vill veta av, satte ner foten och sa jag vill inte mer, då istället vände hon det imot mig.hon anklagade då mig, jag som försöker vara på hennes sida alltid så gott det går, hon skrev "man kan ju undra vad du sagt till dom om oss för det var efter att du varit här som dom bröt kontakten med oss" . Hallå vänta lite nu här!!! Jag försöker alltid medla och reda i situationen hon tror finns, försöker alltid vara på hennes sida, hon frågar ofta "har du gått över till fiendeland" när jag nån gång opponerar mig mot hennes pajkastning på sin egen familj. Och nej jag har inte gått över till fiendeland för det finns inget sådant! Jag satt imellan hennes knäppa idéer om att släkten mobbat ut henne och försökte vara hennes dotter trots att någon jag konstigt nog älskade kastade skit på andra jag älskade vilket jag inte fick låta henne veta för då var jag i fiendens läger också. Och det var vad som hände sen.
Hennes släkt/familj har inte övergett henne dom har bara tröttnat på all skit hon häver ur sig, anklagelser, beskyllningar och hårda ord, så dom orkar inte försöka längre men hon får det till att hon är utmobbad fast egentligen har hon gjort sig omöjlig bara genom sitt beteende mot dom.
När jag fått nog efter den beskyllningen och totalt osanna anklagelsen så valde jag att bryta med min mamma. Detta gjordes i en mailkonversation och hennes reaktion på det var "skönt!!!!!!!!!!!!!!!!".
Skön??! Är det så en kvinna reagerar när hon mister sitt enda barn?!?!?? Jag blev chockad och ledsen och undrande. Jag undrar liksom varför strider hon inte för mig, varför kämpar hon inte ens det minsta som en vanlig mamma hade gjort???
Svaret är hon är ingen vanlig mamma och har aldrig varit. Ingen normal mamma bär hand på ett litet litet barn. Ingen normal mamma låser in ett litet barn i garderoben och släcker lyset. Ingen normal mamma förnedrar sitt barn och uppfostrar genom att tukta och skrämma till respekt. Och ingen mamma säger till barnets far "att nu får du ta ungjäveln för jag vill inte ha na längre"

Men konstigt nog, trots allt jag gått igenom med henne så saknar jag henne verkligen. Jag önskar bara att hon skulle anstränga sig lite mer, kämpa för mig, göra sitt för att försöka ställa tillrätta. Även om detta nog är till det bästa eftersom mamma och jag är som två magneter som är felvända mot varandra så saknar hjärtat henne ibland så det nästan går sönder. Jag kanske borde hata efter alla år och alla sår hon gjort i mig men istället saknar jag henne och älskar henne faktiskt. Hon har en del fina sidor, goa sidor även om det aldrig någonsin kommer finnas minsta lilla tillstymmelse till normalitet i vår relation.
Jag önskar bara att hon kämpade lite mer för mig!
Kan man bara upphöra att älska sitt barn??
Jag har inte upphört att älska henne och saknaden är ett mörkt rum i mitt hjärta som blir större och större. Men det finns inte i min värld att ringa till henne, jag har förlåtit henne men i detta fallet så är det hennes del att lyfta luren och medge att det var en dum anklagelse och osann, jag ber om ursäkt.
Egentligen är det bäst att inte ha kontakt alls med tanke på hur påfrestande det är med detta spel gentemot och runtomkring släkten det förgör mig men likväl älskar jag min mamma och saknar henne.
Tänk om det bara kunde vara enkelt, bara "poff" och där har vi en klockren lösning, men sånt existerar inte det vet jag.

Vi mår nog bäst isär mamma och jag, men snälla mamma älska mig lite åtminstone, sakna mig bara lite.
Jag är som alla barn oavsett vad länkad till min mamma i och med att jag bott i henne, vi delar genetiska uppsättningar och har blodsband som ingen kan ta ifrån oss, så på något vis är hon alltid min mamma även om hon glatt avsagt sig moderskapet.
Jag hoppas det kommer en dag då hon inser att det hela är fel för hur mycket hon än gjort så skulle jag vilja ha tillbaka min mamma om så bara för en stund. Eller åtminstone få se henne kämpa för mig.

Jag saknar med mamma:
Hennes hår
Hennes skratt
När hennes ögon är glada
Den faktiskt existerande omsorgen
Hennes röst
Att kunna ringa till henne
Dom långa bra samtalen
Hennes förmåga att vara sådär härligt otippad som hon kan vara

Jag behövde skriva ur mig allt detta.

 
 
Ingen bild

Anna

29 augusti 2014 16:38

Varit med om precis samma, det gör ont, men med tiden blir det bättre. Kika på denna sida så får du svar på många frågor: http://www.willieverbegoodenough.com

Jenny Landin

30 september 2014 21:40

Tack fina du för din kommentar och för länken! Ursäkta sent svar men du föll genom maskorna men jag hoppas att jag inte gjort dig modfälld i och med detta.
Ja detta med förlorade föräldrar är en svår fråga, eller snarare många frågor och inte är dom lätta heller, man liksom famlar i mörkret. Jag vet inte hur vanligt det är och jag hoppas siffran är låg för det är ju något man inte önskar någon. Jag hoppas du på något vis kan finna eller har funnit en styrka att klara av din förlust, för de facto så är det ju faktiskt lite av en sorg även om föräldern finns i livet för den är ju likväl borta och det känns oerhört i hjärtat. Jag ligger ofta och tänker på mamma och undrar hur hon mår och vad hon gör...

Var rädd om dig!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards