Alla inlägg den 5 december 2014

Av Jenny Landin - 5 december 2014 22:49

Sen kväll med Jenny och vänner. Jenny i horisontalläge med värmefilt, täcken och två jyckar ovanpå - precis som det ska vara :)
Jag märker att jag bloggar nästan uteslutande på kvällar.....kanske för att på dagtid så rullar det på och det är inte så ofta tillfälle ges till en skrivpaus, alltid är det nåt som ska göras, nåt som drar. Och det lite trista med att skriva vid läggdags är att jag har märkt att huvudknoppen börjar vandra iväg åt ett helt galet håll, den biten som ska vara död och begraven inklusive pissad på graveländet för att fullända det hela, det är inte riktigt dött där än, trots allt jordskovlande och pinkande. Och eftersom den alternativa vägen kommer endast med mörker och skit så blir den inte så positiv som jag vill vara och känna att jag är. Jag vill inte vara det där freaket som är ute och surfar på mörka vågor och sedan våghalsigt kastar sig upp på en bräda och ger sig i lag med dom värsta av stormar och Gud förbjude dom mörka underströmmarna som innan du ens hunnit släppa en fis är i deras grepp och då är det där och just där du är och förblir.....du kan börja samla dina bilder på en gång....samla sidor....jaga....!!

Men nej, inte ikväll!! Den fan får stå och skrika i örat men ikväll skriker jag högre!

Jag har som sagt två små rackarvovvar här ikväll och tills imorgon. Det blev hastigt påkommet men ej mindre uppskattat för det, tvärtom! Åh vad vi har myst ikväll!! En vovve i knät och en i famnen, för mig finns det harmoni och kärlek på hög nivå, lugnet som kommer med en sån ljuv sittning är oändligt, så grymt skönt. Dom har så otroligt snälla ögon och sen den där lilla lena kroppen som känns som sammet när man klappar den.
Men jag undrar vad Lukas har för affärer att uträtta längst in under min säng.... Ibland när jag kommer in i sovrummet så rasslar det till under bingen och uttrasslandes kommer Lukas med intentionen manifesterad i hans anlete att jag har inte gjort nåt, helt säkert, cross my heart!!
Milou och jag blev lite ovänner efter sista kvällskisset. Jag vill ju såklart inte ha en blöt och skitig hund i bingen när jag ska knoppa så Milou liksom Lukas fick torka tassar och mage på handduken vilket icke var populärt och det visar han genom att gläfsa argsint och hugga efter mig vilket icke uppskattades vilket jag lät göra gällande och förpassade honom ut ur mitt omedelbara synfält. Sen fick Lukas en liten bit godis men Milou fick bli utan....och ni skulle ha sett den långa blicken full av besvikelse. Dock så försonades vi sen då jag som bekant är alldeles för svag för såna här små prinskorvar ;)
Vi får väll se om det blir nåt sova av inatt eller om dom som gör som dom brukar och ligger och sparkar från varsitt håll, en i ryggen och en i magen. Fast det verkar lugnt för båda ligger ovan täcket och snusar lugnt och tungt. Jisses ha de varit tvåfota karlar då hade jag nog fått korka igen öronen för då skulle stooora timmerstockar dras vid det här laget ;)

Nu börjar hjärnan göra gällande att den törstar efter en lång lugn och rogivande natt så nu ställer jag in mig på att sova. Killarna är helt utslagna, jag drog nämligen av en rejäl nysning nyss och dom reagerade inte ens, hade det varit dagtid så hade dom suttit som en padda i väggen av den tillfälligt höga ljudvolymen. :)
By the way, jag tror jag ska jobba lite mer på mitt röda ruffs imorgon tror jag, det ska vara tomterött, eller klapprött på äkta Jennyvis ;) För övrigt tror jag att morgondagen kan bli intressant. ;)

Sov så godis vänner och er andra som jag inte känner

Jag vill ha det rödare!!

Mitt underbara kök som jag kan bli stående och bara titta på för jag tycker det är så fint.

Ovido - Quiz & Flashcards