Direktlänk till inlägg 3 juni 2014

Surfar på vågen....

Av Jenny Landin - 3 juni 2014 21:27

Idag har jag surfat på känslovågen rejält. Ena stunden på toppen av vågen och king of the world och i nästa stund så blir det en rejäl kallsup då verkligheten klappar till mig med brädan i huvudet så jag ser hela Vintergatan innanför mitt pannben.
Den härliga biten i det hela denna dag var att goaste Gunilla kom hit på lunch, eller ja sen lunch blev det för hon landade på min dörrmatta lite innan tredraget och maten intogs nog på trestrecket. Och jag min klaterpes trodde ju i min enfald att det går bra att vänta ända till tre med att intaga föda men det visade sig ganska kvickt att så var inte fallet, så det fick bli två äggmackor.
Huset bjöd idag på en somrig tomatochrödlökssoppa gjord på grädde och med vitlök i. Till det nybakat matbröd och färskost med örter och flingsalt som jag svängde ihop under gårdagen, och efterrätten vart jordgubbsuffemuffe. Mitt sällskap fick sig en kopp kaffe till efterrätten och var så nöjd så. Vi blev sittandes i soffan en god stund och bara pratade och hade det skönt.

När min fina vän avgick tänkte jag mig att jag skulle ta vid måleriet från igår som blev så lyckat men inspirationen ville inte riktigt infinna sig vilket jag är hyfsat säker på att det berodde på att den tidigare nämnda kallsupen gjorde sig påmind i form av en annan vän som inte riktigt greppat hur jag fungerar på mobilfronten trots fyra år drygt sammen och sket i att svara två dar i rad vilket satte igång stora jetmotorn i huvudet med negativa tankar och jobbiga nedåtspiraler om varför och allt möjligt så eftermiddagen blev ganska depp. Sen hittade jag en grej på Facebook som fick mig att asgarva så då när jag var glad för stunden så passade jag på att slå en signal till vederbörande och vi redde väl halvt om halvt ut saken även om hon stundom kanske inte visade sin bästa sida. Men det löste sig till slut, tror jag iaf, hon skulle trilla förbi här imorgon när jag kommer från Halsberg....

Ja Halsberg ja, imorn var det ju föreläsning igen, ska bli skitkul. Jag är så peppad och taggad och det SKA gå bra bara det måste det för det finns i get annat. Jag vill inte göra något halvdant utan det ska vara perfekt helt enkelt. Har förberett en del men kan inte bestämma mig för om jag ska ha papper eller inte, jag vet ju hur det blev för länge sen när jag använde papper - då sket det sig! Men jag ska ha morgondagen innan avfärd till att knyta ihop säcken så att säga.

Men nu är jag trött, har varit det hela dagen visserligen men nu får man ju kojsa så jag ska nog ta chansen.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards