Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Blogga vid 5-rycket en helt vanlig skitnatt...

Av Jenny Landin - 18 januari 2014 05:28

Jo då var ju tanken liksom att åh så skönt då tar den uttröttade kvinna och knoppar natten igenom, men nää det bidde visst inte som jag tänkt mig....
Först var det min hemliga prostata som inledde nattloppet. En timme efter inknoppande så var det pottytime, kul! :/ Ytterligare en timme senare var det dags igen, fast då var damen het så drösa jag ur bingen för lättnad genom att öppna köksfönstret en yttepytte springa. En springa av lagom karaktär för att ej förfrysa sig men väl lagom stor för lättnad i svettnöden. Mitt i all hetta och sömngångeri kan jag ha delat med mig av en glimt av mina behag ifall nån random snubbe eller snubinna skulle ha travat förbi mitt fönster vid midnatt, men det bjur jag på, förhoppningsvis så sover dom flesta snubbar och snubberskor vid den tiden eller åtminstone är inne i värmen. Nästa vända var min hemliga prostata som störde natt"sömnen". Ja för jag måste ha en prostata som jag löper och pinkar hela tiden. Eller så är jag en reinkarnerad hanhund som fjölar in reviret, vet inte för vem jag markerar då jag är ensam i boningen.
Nåja, nästa förbannade gång då var det för kallt....och för ljust (nån hade fipplat med lampknappen i sömnen)....sen var det lite pinkeri igen....upp å pinka, snubbla på onepiecensom ramlat på golvet och lyckades med ett loppspott endast undvika att snubbla in i väggen. Ja för folk går in i väggen och det ska ju vara redigt jobbigt sägs det ju tänk då och snubbla in i den istället det måste ju bli en redig skjuts in i den hårda väggen.....nåja! Och nu när klockan har slagit fem så ger jag upp, det ska tydligen inte sovas mer här.......dämmit, för det är ju sååå otroligt skojsigt klockan fem på morgonen, det är ju så många människor som är vakna och pratglada vid denna timme - NOT!
Få se nu, om jag ska ringa någon som inte kommer hata mig minst i en vecka så blir det......112, men det varken brinner eller blöder så det kan bli lite svårt att tala sig ur. Hmm.......sjukhusväxeln då, dom har ju öppet around the clock....men vart ska jag vem ska jag be att få prata med, som sagt varken blöder eller brinner, jourhavande......öööh........präst!! Jaaa, fast dom kanske också behöver sova och desutom "jour", antyder inte det ordet att angelägenheten måste vara minst lite brådskande.......Asch då!!!
Men vad GÖR MAN klockan fem på morgonen??? Först å främst så fryser man. Kanske läge att lite diskret klappa igen fönstret (och visa behagen för nattrastande hundägare och tidningsbud) Man kan ju mecka med elementet så det slutar vara hett som i självaste helvetet här inne, det är en övning, en tämligen lämplig sådan då det inte låter alltför mycket. För börjar jag att tex möblera om så kan det hända att nån stackars granne som faktiskt har turen att få sova då vaknar i vredesmod och vill göra lite smärta på min kropp.
Oooh nuuu vet jag, man kan vara kreativ och skapa lite, jaaa!!! Måla lite eller göra nåt rart kort till någon behövande. Och sen kan man läsa den braiga boken som man hållit på med i två år men inte lyckats bli klar med ännu, den är bra, jag lovar :) Sen kanske någon annan efter allt detta har vaknat så man kan få sig lite mänsklig kontakt. För jisses vad man saknar människor i såna här lägen, det känns ju som att man är den enda människan på planeten.
Så nu kapitulerar jag under sömnlösheten och går upp och skapar istället :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards