Alla inlägg den 9 december 2013

Av Jenny Landin - 9 december 2013 13:19

Gojan sitter och mumlar och muttrar och varierar med ett hej då imellanåt. Om en kvart ungefär så kommer Christer med lite penkisar till julklappar. Så jag ger mig väll ut sen igen för att införskaffa sådana.
Det har varit en superbra måndag hittills, så nöjd, och jag ska inte låta något förstöra den. Det var en hektisk natt med tralliga människor som muckar och söker fajter verbalt via sina tangenter på Facebook, man blir änna trött på såna. Jag hoppas det löste sig för alla inblandade, jag försökte lite smått mäkla fred men bråka var tydligen mer intressant för somliga. Lite grums är det allt i bägaren när jag tänker på dom inblandade och hoppas innerligt att det löste sig på båda håll.
Men det ska inte få förta min dag, är den bra så är den och det ska den fortsätta vara.

Jag ska snart ut på upptäcksfärd med stadsbussarna, först ut till den hiskeliga avkroken Hovsta, hoppas jag överlever det. Sen åt helt andra hållet och ta Marieberg för att få lite hjälp med min förgrymmade lur som inte tycker jag ska prata i telefon utan bryter alla samtal, suck!
Och kanske lite julklappar på det.

På vägen hem ska jag göra en halvt om halvt oplanerad visit på ett kärt ställe och krama på somliga lite tror jag. Ja för jag vill inte gå på hemgruppen för vi ska ha till gruppens mest missnöjda tant, hon klagar konstant och avbryter till och med andra mitt i meningen för att klaga. Dit vill jag inte så därför lämpar sig ett spontanbesök bättre.

Var är den där Christer egentligen, en kvart sa han ju.....

Ovido - Quiz & Flashcards