Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Hans namn är SKRÄPO

Av Jenny Landin - 31 juli 2014 21:43

Jag vet nu hans namn och hans identitet, jag vet vart han bor och vad han livnär sig på.
Alla känner väll till SÄPO, svenska säkerhetspolisen, massa höjdarsnutar som försvar Sveriges allra heligaste som stadsminister och kungahus med flera. Alla har dom x antal agenter med sig som ser till deras säkerhet och så att inga ogärningsmän hittar fram till dessa viktiga människor.

Jag har idag kommit på vem jag har släpat runt på i över 25 år - hans namn är SKRÄPO. Han har inget som helst gemensamt med säkerhetspolisen mer än just namnet och kanske det att han är under cover agent (om nu såna finns, jag kanske tänker för amerikanskt)
Han sitter vanligen antingen i " kontrollrummet"uppe i huvudet eller så sitter han på min axel och hans första största och främsta uppgift är att göra ner mig samt lura in mig i saker som han senare kan håna mig för, verkligen HÅNA, som en riktigt stor skara mobbare gör med sitt mobboffer. Det är han som ligger bakom mitt självskadebeteende, det är han som ligger bakom mina ätstörningar och det är han som underblåser mitt usla självförtroende. Det som till mig sägs tar han in vänder på till negativt och inpräntar i min hjärna. Han säger att jag inte får äta, hotar mig om jag äter och skrämmer vettet ur mig genom att skicka på mig random hallisar och otäcka mardrömmar som får mig att vakna gråtandes otröstlig. Han hindrar mig från att inköpa, tillaga och äta mat, och om jag mot all förmodan skulle gå emot hans vrål och hätska kommandon så sätter han på stora ljudanläggningen. Låt säga att jag har motstått hans elakheter och stått kvar i kön på McDonalds, vilken jag oftast avviker ifrån, och faktiskt tar mig en hamburgare, då, då säger jag att då vill ni inte vara jag. För när jag har gått imot honom då kopplar han in det tunga artilleriet, jätteljudanläggningen och då är det som att stå mitt i en jättekonsert med flera hundra tusen och alla vrålar på jättekonsertvolym så öronen skrynklar ihop sig; ditt värdelösa äckel, feta patetiska kräk, ditt fula missfoster, gå och dö!! Och då har jag bara tagit dom lindriga som exempel. Ja tänk dig ett fullsatt Globen och alla skanderar det jag nyss skrev, man blir så liten, så oerhört liten, och det enda man vill är att försvinna för man vill inte höra mer..

SKRÄPO har även fler befogenheter. Den mesta uppgiften han har är att sitta på min axel och mata mig med självhat och urkassa idéer. För tillfället har det varit lågsäsong ett bra tag på matstöksfronten och nu jobbar han benhårt på att jag är ett värdelöst fettoäckel som minst av allt förtjänar käk eller något jag stoppar i mig. Om jag mot förmodan gör mig mat så är jätteljudanläggningen på igen och det skriks om hur fet jag är och kommer att bli och att jag inte är värd maten för jag är inte värd en rutten smula ens.
Ibland under de perioder då jag har något sånär kontroll så är hans röst ändå där och väser i mitt öra likt ett hest spöke som gör sitt yttersta för att höja sin röst för att skrämmas.
Nu är hans favoritkommandon ät inte fetto och skär dig ditt fetto. Det förstnämnda lyssnar jag lätt på och maten kommer på efterkälke, däremot vill jag inte ge honom den där segern att han lyckas få mig att skära mig. Vad det gäller maten så är jag vek sen förut och benen sparkas lätt undan men i fallet med självskadebeteende så sparkar jag bakut för där finns det ett sådant stort motstånd så han får tortera mig sönder och samman för att få omkull mig i den frågan, jag gör det inte. Jag ska stå på scen om 30 dagar och då ska jag vara hel banne mig.

Han tror att han kammar hem seger efter seger men faktum med att när jag nu har röjt hans identitet och avsikter så kan jag avväpna honom, göra honom sysslolös för han har fan inte i min hjärna att göra och mina axlar är upptagna!
Han har varit en del av mitt liv så otroligt länge så han har blivit min vardag, jag är van att ständigt höra okvädningsord om och om och om igen, men bara för det behöver jag inte tillåta det. Han är stark, han är ju en del av mig, han bor i någon sunkig del av min kropp som han har gjort till sin och där gömmer han sig.

Men banne mig så sant som att jag sitter här så ska jag finna dig SKRÄPO och förgöra dig var så säker!! Du har styrt mitt liv, mina tankar, mina handlingar, mina val så länge nu men jag ger inte upp tanken på att en dag tillintetgöra dig och ta tillbaka hela min kropp.
Min kropp är mitt tempel heter det ju och i tempel har man inga lösspringande rabiesbyrackor och det är just vad han är!

Leta leta leta! Städa städa städa! Jaga jaga jaga!
En dag ska jag vara fri från allt ditt och det du gör mot mig och med mig. Men vägen dit är fortfarande en lång vandring och under den tiden behöver jag hjälp att i svaga ögonblick inte falla för hans frestelser. Just nu är bojorna som sitter fast runt mina fötter tunga så tunga, men jag får hjälp och vägledning av duktiga människor som vet hur man strider mot sådana som SKRÄPO och det är jag glad för och det tackar jag för.

En dag ska jag vara fri, är inte riktigt där än men jag jobbar på det, och jag är envis så en dag så.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards