Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Kan inte sova

Av Jenny Landin - 23 juli 2014 01:16

Är hungrig men vill inte äta. Är aptrött men kan inte sova. Är less men kan inte göra nåt åt det.
Tittögat i dörren stirrar blint på mig därborta i dörren. Det känns som att det är onda ögat numera, sedan tryggheten försvann så är det numera onda ögat och något läskigt istället för en hjälp. Jag gillar det inte alls!
Tryggheten tog sig en flygtur ut genom fönstret och meddelar destination okänd.
Min lägenhet som tidigare var min borg och trygghet är numera som ett stort såll, det känns som att väggarna är genomskinliga så alla kan se mig när jag är i den och vad jag gör. Riktigt obehaglig känsla måste jag tillstå. Vill bara flytta fort härifrån, nuuu!! Vill ha ett hem där jag är trygg och inte behöver sova med tillhygge under huvudkudden.
Jag har mailat några människor med potentiella boningar och hoppas på något sånt inom en snar framtid. Urs vad jag vantrivs i detta, jag skulle ju bo här tills jag flyttad till hemmet.
Jävla as till människor som beter sig på det viset, omoget! Kan man inte tala om ifall man är missnöjd med något istället för att skära sönder folks grejer.

Trött som ett as men värmen gör att det är omöjligt att somna, värmen och onda ögat. Jag fattar inte varför grannen måste gå ut och in så många gånger nattetid, vad gör han och varför måste han smälla så i dörren?

Nu försök till att somna närmast

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards