Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Ett dragspel

Av Jenny Landin - 25 mars 2014 20:41

Jag har upptäkt ett instrument på min kropp! Om jag lyfter på armen och bakåt ryggen så har jag ett dragspel, eller nej förresten, jag har två, ett på varje sida. Dom är där men går inte att spela på. En del människor griper tag i nåt av mina dragspel för att säga mig något, något jag borde förstå tycker dom. Ibland kan jag gripa tag i dom själv men av den anledningen att jag vill ha nåt att hålla i. Ibland far mina fingrar över dragspelet och för en kort kort stund går något upp för mig och då en kort stund fördunklas mitt inre och en lampa tänds på ett nedsläckt och väl igenbommat kontor. Men det går fort över, det där kontoret skall förbli igenbommat och nedsläckt och ingen får gå in där, ingen får pilla på dom grejer som finns där. Om någon mot all förmodan skulle ta sig för att ta sig in där och börja kolla igenom så skulle dom kanske hitta en gammal, hård, väldigt kompakt och fyrkantig låda och på den står det Förnekelse. Tittar man vidare i bråten så hittar man en liten petit och smått ful låda med texten Skam på. En annan låda av det mer otympliga slaget finner man under en hög med bråte och den är stor och bökig och på den lyder texten Självhat. Letandet går vidare och i en korg ligger några lite halvstora små förpackningar och om man tittar på etiketterna så står där Driv, Vilja och Ambition som är överstruket och istället står Ambivalens. Det sista fick läsas snabbt för intrånget har blivit upptäckt och inkräktarna blev snarast avhysta under haranger av hårda ord, förmaningar, hot och ilsket mutter om att klampa in på någons revir det ska man ge fullständigt fan i.

Alla har vi våra skrubbar och låsta rum, ett ställe där man önskar förbli ensam utan besök. Och ibland behöver man städa därinne, man behöver bli påmind om att innehållet håller på att äta upp väggarna och golvet så snart är det så stora hål så att den stora massan har fri sikt in. Och inte vill du väll att alla och verkligen alla kan se rätt in i din hemliga skit som du så väl gömmer undan.
Så se till att rikta uppmärksamhet på att städa istället för att inrikta på att låsa efter dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards