Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

Trött.

Av Jenny Landin - 6 februari 2015 21:22

Sitter och slökollar på familjen Kardashians alla galenskaper på kanal 11. Tänk så otroligt mycket i-landsproblem vissa människor kan ha och sen vara så genuint generös så halva världen får bevittna dom.. Egentligen så tycker jag det är mest dravel men nyfikenheten i att se hur äckligt rika människor spenderar sina slantar på idiotiska grejer och intag, det liksom fascinerar mig så jag måste kolla. Och sen deras alla bekymmer som egentligen är hyfsat triviala får dom att se ut på tv som en världskris.
Det är bra förunderligt det där med tv.... Mitt största problem eller kanske dröm snarare är att någon gång ha ett fullt kylskåp. Deras problem är snarare att dom går vilse i sin enorma boning med 18 rum och 10 toaletter och blahablaharum och hittar inte till sitt 7:e kylskåp utan hittar bara till kylskåp numer 4 och det är för litet...

Ja, jag kanske var en smula sarkastisk, eller nåja för all del, inte en smula utan en hel jävla kaka, sorry för det (och svordomen) Jag vet inte varför den cyniska sidan tittade fram plötsligt. Ja ja så länge det inte är beständigt så är det nog ingen fara ;)

Jag har en lite konstig önskan kan tyckas. För x antal länge sen så klagade jag på brist på sysselsättning och ville inget hellre än få fylla min agenda till bredden. Men nu när jag har varit ute i arbete sen december och kalendern har fullt upp att få mig att komma ihåg vart jag ska vara och när så önskar jag faktist att jag ska drabbas av en förkylning eller influensa eller något annat hyfsat lindrigt så jag måste hållas på min kammare och helst i sängen en vecka eller så. Det går för fort!!!!!!!!!!! Jag är inte van vid att ha tre till fem aktiviteter på en dag, jag hinner inte med, jag hinner inte med mig själv alls!!
Jag har bara EN dag per vecka som inte klockan skrämmer upp mig alldeles för tidigt. Alltså missförstå mig rätt nu jag gillar mitt liv, jag är superglad över att jag ens har ett det är inte det men om det bara kunde finnas en stund av ro nån gång inbakad i den här väldiga måstegörakakan då skulle den vara mer lätthanterlig.
Jag får väll leta på nån random snoris som inte sparar på baskusarna och hångla upp hen ihop om att dennes baskusar behöver miljöombyte och flyttar över till mitt immunförsvar och sätter lite rotation på det samtidigt som jag får lite välförtjänt vila. Nu ska jag väll för allt i världen inte glorifiera sjuklighet men det syns vara det enda raka för att få gå ner för landning.
Vi får väll se vad immunförsvaret kan åstadkomma......

Funderar allvarligt på att bege mig till min enorma binge och räta ut mig för kvällen... Men lite mer Ben & Jerrys får jag nog ner.... ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards