Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

En trött söndag

Av Jenny Landin - 10 augusti 2014 20:56

Söndag på min ära jojomensan! :)
Först och främst så var morgonen brutal. Att slå upp sina bruna till väckarklockans gastkramande ljud efter en sen natt med för mycket umgänge med paddan var h.e.m.s,k.t Plus då att två stycken Nozinan hade hittat vägen ner i min blekfeta mage gjorde att denna morgon var som att jag vaknade med stans värsta karatebakfylla, jag var helt körd hela jag. Jag pallrade mig upp och drog på mig nån random blåsa och cyklade i ultrarapid till kyrkan. Väl där så klarade jag av nästan en hel gudstjänst men vad som sas har jag ingen aning om, jag skulle tippa på att det jag gjorde var att sitta och se ut som ett gigantiskt hål hela jag. Som väl var så skulle jag till kafeterian och Annika till bokshoppen så vi fick smita tidigare vilket var min räddning för huvudet hade drabbats av tyngdlagen å det grövsta och drogs ideligen mot mitt knä och tendenser till snarkningar kom ur min nos.
Sedan ut till sköna gänget ute i kafeterian med Gunilla i spetsen. Den damen är ju så vansinnigt go så hon hade sparat en citron åt mig! Och för er som inte hajar vad jag babblar om så kan jag tala om att citron är mitt uppåttjack, funkar klockrent varje gång. Jag blir alltid lite nere också när jag är trött men att då stå där och gläffsa i sig en citron gjorde verkligen susen, jag kom mig på en gång och resten gick smärtfritt.
Dock när det närmade sig hemgång så började jag tappa huvudet igen och citronens superkrafter började ebba ut så då fick jag kliva upp på svettjollen och trampa hem.
Hemma blev det onepiece nästan direkt och flera timmar spenderades i bingen just på grund av att tröttheten låg över mig som ett gigantiskt klippblock. Mat gjordes men åt sparsamt, hmmm..... Ja det ger sig tänker jag.....
Hade också en lång sushidiskussion med en underbar pärla så nu verkar det som att jag ska göra egen sushi här också....

Nytt Jenny-ordspråk. Det enda sättet att lyckas är att inte misslyckas. Men då opponerade sig somliga och sa att man måste misslyckas några gånger för att lyckas. Så jag förtydligar: för att bli riktigt bra på att lyckas så måste man först bli bra på att misslyckas och det gör man bäst genom att lyckas med att misslyckas. Knepigt va! :)

Dagens ljudbarometer dårå.
Först började grannen här intill leka snickargubbe och fram togs slagborr, hammare såg, en annan borr och det lektes friskt med under ungefär två timmar drygt. Och jag låg i bingen och fjuppade med plattan i brist på ork så då blev det ju bra för då var det bara att plugga in hörlurarna och poppa för fullt med Spotify så jag fick höra en massa bra musik medans snickarn här breve hamrade sig på tummen och vad mer han kan ha haft för sig :)

Den dagliga skrikdejten!
Någon/några på gården har varsina hundar och vid en viss timma varje afton, tror det är runt sju så ska dessa jyckar ut och pinka och olyckligtvis alltid samtidigt varpå konsekvensen blir en maffig konsert med höga skall från olika håll så till den milda grad att man önskar man vore döv. Alltid samma tid. Alltid samma sammandrabbning. Alltid samma våldsamma kakafoni av hundskall. Man tycker ju att dom borde ha lärt sig vid det här laget,.....

Klappertanten
Jo klappertanten bor ju då i mitt hus och som man kanske kan räkna ut med hjälp av tillmälet så har hon klackskor, eller ja kanske träskor, eller varför inte träskoklackdoja. Hur som helst så är detta hus lika bra ljudisolerat som ett tvåmannatält och då kärringen har business utomhus till klockan tre på natten ungefär så klappras det rätt rejält vid olika tidpunkter, och ja värsta tidpunkter då Klackis kommer hemdrällandes bortåt tolv på natten och då dessutom har glömt vart hon bor så då blir det ett jefla klapprande. Yrvaken och vred ligger jag vid de tillfällena och smider ondsinta planer om att göra obehag på Klackis som hämnd.

Oh yes!!!!
Jag som har längtat hela dagen efter imorgon - nu får jag snart gå och sova och då BLIR det ju imorgon!!! En underbar måndag och så kommer världens bästa Peter tillbaka då :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Landin - 13 maj 2015 21:31

Detta får bli mitt sista inlägg på denna adress. Bloggplatsen levererar inte, strular en del så nu har jag packat min lilla bloggväska och flyttat till blogg.se. Så numera återfinns jag under www.fisloppansfunderingar.blogg.se ...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 23:28


Jag har kroppsångest och detta inlägg är lite av en ventil. Det kom över mig och jag behövde skriva av mig. Tro mig det är ingen munter läsning, ett förslag från min sida - skit i att läsa. Tänkt en del och nojar för att mitt omfång likväl som våg...

Av Jenny Landin - 8 maj 2015 20:38

Berg och dalbanefärd och djupa samtal om högre meningar i livet. Det sistnämnda gäller i detta fallet en liten fyrfoting och densamme har jag placerat på min mage och bröst för han satt och såg skamsen ut. Det redan nämnda djupa samtalet handlade om ...

Av Jenny Landin - 7 maj 2015 22:40

En dag är till ända. Så fort jag slocknat så dröjer det inte länge så är en alldeles ny dag här, precis som igår och dagen innan det. Jag vet lite om den förutom vad som står i kalendern och inte ens där är det särskilt fullt. Det måste ju betyda att...

Av Jenny Landin - 8 april 2015 23:28

Jag läste en artikel på Aftonbladet om en terrorist i USA som dömts till döden. Och så började jag tänka, och så lite till, tankarna sprätter omkring som popcorn i en gryta. Dödsstraff har funnits länge i USA och tilldöms dom riktigt tunga kriminell...

Ovido - Quiz & Flashcards